نخستین مجله دانشگاهی کشور در زمینه ادبیات کودک منتشر می‌شود

نخستین مجله دانشگاهی کشور با عنوان "مطالعات ادبیات کودک" در حوزه تخصصی ادبیات کودک و نوجوان با همکاری "مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز " و" انجمن ترویج زبان وادب فارسی" به زودی منتشر خواهد شد.

  طرح انتشار مجله یادشده پیشنهادی است که از سوی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز مطرح شده و در جلسه چهارشنبه ششم آذرماه 1387 هیئت مدیره این دانشگاه به تصویب نهایی رسیده است.

قرار است سردبیری این مجله بر عهده دکتر کاووس حسنلی - از اعضای هیئت علمی بخش ادبیات فارسی دانشگاه شیراز- باشد و گروهی از اساتید برجسته ‌ادبیات فارسی، ادبیات انگلیسی، علوم تربیتی و کتابداری کشور و برخی از صاحب نظران ادبیات کودک ایران عضویت و مديريت هیئت تحریریه این نشریه را به عهده داشته باشند.
مجله "مطالعات ادبیات کودک" با اعلام فراخوانی از همه اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، منتقدان، صاحب نظران و دانشجویان دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد رشته های مرتبط دعوت کرده تا با ارسال مقاله و نقد و پژوهش خود به دبیرخانه این مجله، در انتشار نخستین مجله دانشگاهی ادبیات کودک ایران همکاری کنند.
در این فراخوان هدف از انتشار مجله "مطالعات ادبیات کودک" تقویت پژوهش‌ در حوزه ادبیات کودک و کمک به رشد بیشتر و بهتر نقد و تولید نظریه دراین حوزه یاد شده است.
نویسندگان و پژوهشگرانی که قصد همکاری با این مجله را دارند، باید مقالات خود را به دبیرخانه مجله مطالعات ادبیات کودک ارسال کنند. ملاک بررسی مقالات از سوی داوران علمی- پژ وهشی بودن مطالب عنوان شده است.

 

Submitted by editor6 on