از نشان و پوستر جایزه ادبی مهدی آذریزدی رونمایی شد!

چهارشنبه ، ۱۸ تیر، مراسم رونمایی از نشان و پوستر جایزه ادبی مهدی آذریزدی با حضور جمعی از اهل فرهنگ برگزار شد.

این جایزه از سال جاری، سالانه به برترین آثار بازنویسی  و باز آفرینی متون کهن و ادبیات کلاسیک در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اهدا خواهد شد.

در این مراسم نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک با اشاره به سال ها تلاش آذریزدی برای بازنویسی آثار کهن برای کودکان گفت: مرحوم آذریزدی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک بود و چه بهتر که امروز اهالی این شورا به نام او جایزه‌ای ادبی اهدا کنند. مرحوم آذریزدی کودک درون همه ما را به خوبی می‌شناخت و در عین حال با ویژگی‌های شخصیتی کودکان نیز به خوبی آشنا بود و ترکیب همین دو موضوع بود که در نهایت او را به خلق نخستین بازنویسی‌ها از متون کهن فارسی راهنمایی کرد.

از نشان و پوستر جایزه ادبی مهدی آذریزدی رونمایی شد

مهدی محقق رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دیگر سخنران این مراسم رونمایی بود که در سخنان خود با اظهار تاسف ار وضعیت کتاب‌خوانی در کشور گفت: برای اصلاح این وضع باید تلاش کرد تا همه بویژه کودکانمان را به کتاب‌خوانی تشویق کنیم همچنان ‌که مرحوم آذریزدی یکی از پیشگامان این کار بود.کودک اهل سوال و پرسش است و نمی‌توان به او گفت نپرس. پس برای پاسخ دادن به سوال های او باید کتاب‌هایی را که به سوال هایش پاسخ می‌دهد منتشر و از انتشار آن حمایت کنیم. باید عزمی جدی در معرفی مفاخر و دانشمندان ایران به کار بست. این شایسته نیست که کودکان این سرزمن ستاره‌های سینمای هالیوود را بشناسند اما با مفاخر خود آشنا نباشند.

جایزه ادبی مهدی آذریزدی از سال جاری و با حمایت موسسه فرهنگی ریحانه الرسول، شورای کتاب کودک و دفتر مطالعات فرهنگی موقوفات میرزا محمد کاظمینی اهدا می‌شود.
 

Submitted by editor3 on