نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، که از ۱۳ تا ۲۰ بهمن در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود، برگزار كننده ۸ نشست تخصصی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی همشهری، در این نشست‌ها کارشناسان و چهره‌های مطرح ادبیات و نشر کتاب کودک و نوجوان حضور می‌یابند. محمدتقی حق‌بین، مدیر این نمایشگاه، ضمن اعلام این مطلب، از همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در برگزاری این نشست‌ها خبر داد و گفت: در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، هر روز یک نشست تخصصی ۳ نفره به مدت ۲ ساعت برگزار می‌شود و نیمی از این زمان برای پرسش و پاسخ حاضران در نظر گرفته شده است.
چشم‌انداز ۲۰ ساله ادبیات کودک، وضعیت کتاب‌های دینی در ادبیات کودک، رابطه دولت و ادبیات کودک، حقوق کودک و سیاست‌های فرهنگی، آسیب‌شناسی نقد ادبیات کودک، ترجمه در خدمت ادبیات ملی، دلایل نظارت بر کتاب کودک و تحلیل کتاب‌های فارسی دبستان و راهنمایی، از موضوع‌های این نشست‌های تخصصی است.
دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار می‌شود.
اولین دوره این نمایشگاه در سال ۱۳۷۴ برگزار شد و دومین دوره آن پس از ۱۴ سال با حضور بیش از ۳۰۰ ناشر در محل آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود.
 

Submitted by editor6 on