نشست رسانه ها، کودکان و نوجوانان و ترویج کتابخوانی برگزار شد

بیست و نهمین نشست ترویج کتابخوانی با حضور امیررضا اصنافی و علی اکبر اکبری تبار با عنوان رسانه ها، کودکان و نوجوانان و ترویج کتابخوانی در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری برگزار شد.

امیر رضا اصنافی پژوهش‌گر رسانه‌های مجازی تعریفی از علم اطلاعات و ارتباطات ارائه داد و به تاثیر رسانه در زندگی کودکان و نوجوانان پرداخت. او عنوان کرد که رسانه می تواند هر چیز و هر کس باشد و از جمله رسانه های موجود برای ترویج کتابخوانی در کودکان را والدین، کتابخانه ها و آموزگاران و کتابداران دانست. او به آسیب شناسی کتابخانه ها پرداخت و عنوان کرد که مسئله ای که گریبانگیر کتابخانه ها شده است توجه بیش از حد به سازماندهی کتاب ها و نپرداختن به خدمات عمومی است زیرا خدمات عمومی در ترویج کتابخوانی و فرهنگ مطالعه نقش موثری دارد.

سخنران دوم علی اکبر اکبری تبار کارشناس رسانه و پژوهش‌گر شبکه‏های اجتماعی به معرفی رسانه های اجتماعی مجازی موجود و پیوند آن ها با کتاب پرداخت و او نقش شبکه های اجتماعی مجازی را در ترویج کتابخوانی بسیار موثر دانست و استفاده ی مثبت از رسانه های جدید را مورد توجه قرار داد و به معرفی فعالیت های آنلاین درباره کتاب و شرکت های چاپ و و نشر و توزیع کتاب و شبکه های اجتماعی کتاب محور و مراجع آن لاین پرداخت و گزارشی از گروه های فعال در حوزه ی کتاب در شبکه های اجتماعی مجازی ارائه داد. او اظهار كرد از آن جايي كه كودكان از تكنولوژی جديد استفاده می كنند و اين تكنولوژی ها با روحيات شان نزديك است می توان با استفاده از اپليكيشن های كتاب و تعامل والدين و فرزندان، كتابخوانی را در ميان كودكان ترويج داد.   
نشست های ترویج خواندن در كتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوشنبه های آخر هر ماه برگزار می شود.
 

Submitted by editor3 on