نقاشی‌هایی از "روستای من"!

 نمایشگاه نقاشی کودکان روستایی با همت انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی (حامی) در فرهنگسرای سرو از روز ۱۵ اسفند برپا شده است.

به گفته افسانه قربانی مسئول کمیته فرهنگی – هنری انجمن حامی، فراخوان این مسابقه نقاشی از پاییز به روستاهای کشور فرستاده شد. در مجموع،  نزدیک به ۶۰۰ اثر از  ۳۰ روستا در استان‌های لرستان، بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، مازندران و ایلام  به انجمن رسید. در این میان، ۱۱۵ اثر به نمایشگاه راه یافتند که از میان آن‌ها  ۲۳ اثر برگزیده شدند.

نقاشی‌هایی از روستای من

همزمان با فرستادن فراخوان برای مسابقه نقاشی‌، انجمن حامی ابزار نقاشی شامل کاغذ، مداد، مداد شمعی و مداد رنگی را به تمام مدرسه‌ها و کتابخانه‌های تحت پوشش روستایی خودش فرستاد. معیارهای انتخاب نقاشی‌ها، بومی بودن نقاشی، اصالت طرح‌ها، یادآوری بافت روستا و خلاقیت و نو آوری بود. در همه نقاشی‌ها، طبیعت و رابطه مستقیم کودکان با محیط زیست به روشنی دیده می‌شود. برخی از آثار، بافت معماری بومی و حتی تزیینات سوزندوری لباس‌ها را با طرح‌های شاد و کودکانه به نمایش می‌گذارند. در هیچ کدام از نقاشی‌ها اثری از خشم و خشونت به چشم نمی خورد. 

نقاشی‌هایی از روستای من

۲۳ اثر برگزیده، به صورت کارت پستال چاپ شده‌اند و به همراه اصل نقاشی‌ها  به همت عالی و به نفع انجمن، برای توسعه فضاهای آموزشی روستایی به فروش می‌رسند. گروه تحقیق ایزیرتو (‌جمعیت مردم نهاد حمایت از فضاهای باستانی‌) نیز در این طرح یاری رسان بودند. این گروه به سبب سفر‌های پی در پی برای پژوهش بر روی آثار تاریخی، در نیاز سنجی و مکان یابی برای ساختن مدرسه و کتابخانه‌های روستایی با انجمن حامی همکاری می‌کنند. دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه نقاشی، به کودکان هنرمندی که سه نقاشی برگزیده نخست را آفریده اند جایزه می‌دهند. این نمایشگاه تا ۲۰ اسفند در فرهنگسرای سرو به نشانی خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی کوچه ی ساعی دوم برای تماشا گشوده است. 

Submitted by admin on