نمایشگاه آثار زنان و دختران محله دروازه غار تهران!

از سه روز دیگر، نمایشگاهی از کارهای زنان و دختران مرکز کارآفرینی ماندگار تهران برای بازدید گشوده می شود.

کارهایی از دخترانی به کوچکی ۱۳ سال تا زنان و بزرگسالان ۵۰ ساله که در محله دروازه غار تهران زندگی می کنند. این آثار و کارهای دستی، حاصل شرکت این دختران و زنان در دوره های آموزش خیاطی، بافتنی و دیگر هنرها در مرکز کار آفرینی ماندگار است. کودکان و زنانی که می کوشند تا با آموختن خواندن و نوشتن و حرفه ای برای به دست آوردن درآمد، شانه های خود را از چرخه سنگین فقر رها کنند.

مرکز کارآفرینی ماندگار، در سال ۸۶، طرحی را برای توانمندسازی دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله محله دروازه غار تهران آغاز کرد. دخترانی که در این منطقه زندگی می کنند، با مشکلات و خطرهای بسیاری روبه رو هستند. از فقر و محرومیت از آموزش گرفته تا اعتیاد و بیکاری. دست اندرکاران مرکز، برای این دختران امکان آموزش فراهم کردند و دوره های حرفه آموزی برای آن ها برگزار کردند. طرح، با گذشت زمان و پیوستن مادران این نوجوانان به طرح، گسترش بیشتری یافت و به اکنون به شکل سازمان یافته ای اجرا می شود.

کلاس کارآفرینی برای زنان و دختران

کودکان کار این مرکز و زنان و دختران عضو مرکز، اکنون هم درس می خوانند و هم در کلاس های مختلف از نقاشی و طراحی گرفته تا آموزش زبان انگلیسی و آموزش مهارت های زندگی شرکت می کنند.

نمایشگاه کارهای زنان و دختران از ۱۲ تا ۱۸ آذر برپا است. مرکز کارآفرینی ماندگار از علاقه مندان دعوت کرده تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

نشانی: خیابان مولوی، خیابان رئیسی عبداللهی (بازارچه پارچه و پرده) خیابان اردستانی، کوچه افتخاریان، پلاک ۱۰

Submitted by admin on