نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک " گروه آبی" در تهران!

آثار تصویرگران ۲۸ کشور جهان از اعضای "گروه آبی" به همراه آثار بنیانگذاران این گروه، علی و حسن عامه کن در نگارخانه مینا برپا می‌شود.

گروه آبی، گروهی هنری متشکل از تصویرگران کتاب کودک از سراسر جهان است که در سال ۸۶ از سوی علی و حسن عامه کن، دو برادر هنرمند تصویرگر ایرانی بنیان نهاده شده است. حسن عامه کن درباره هدف تشکیل گروه آبی می گوید: "در ایران از بیست سال پیش تاکنون، خیلی کم پیش آمده که یک دوسالانه تصویرگری برپاشود. هدف ما از تشکیل گروه آبی، ارتقای کار تصویرگران جوان ایرانی بوده است. هدف آن بوده است که تصویرگران از سراسر جهان با تعامل با یدیگر، با شیوه کار و فرهنگ هم آشنا شوند و از یکدیگر شناخت درست پیدا کنند. با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها، فرهنگ‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و مقایسه و تطبیق بین فرهنگ‌ها اتفاق می‌افتد."

به باور حسن عامه کن، علت استقبال از نمایشگاه گروه آبی در اسپانیا نیز همین کنار هم قرار گرفتن آثاری از فرهنگ‌های گوناگون بوده است.

نخستین نمایشگاه این گروه در سال ۸۶ در شهر تهران برپا شد که مورد استقبال جامعه هنری ایران قرار گرفت. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی از ۱۰ کشور جهان به نمایش گذاشته شده بود. پس از تهران، آثار گروه آبی در دوبی و ژاپن هم به نمایش درآمد.

نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک گروه آبی در اسپانیا

دور دوم نمایشگاه گروه آبی، با آثاری از ۹۶ هنرمند ایرانی و خارجی از ۲۸ کشور جهان، نخست در تهران و سپس در ژاپن برپا شد. نمایش آثار گروه آبی در ژاپن با نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک بولونیا که هر سال در ژاپن به نمایش در می‌آیند، همزمان شد. نمایشگاه در ژاپن مورد توجه بسیاری قرار گرفت و سبب شد تا گروه در شهریور گذشته، آثار خود را به مدت یک ماه و در حاشیه سی و دومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در سانتیاگو دی کامپوستلای اسپانیا نیز برپا کند. این نمایشگاه اکنون مهمان آرژانتین است و تا دو روز دیگر در پایتخت این کشور بازگشایی می شود. در فاصله این سال‌ها پیوند عاطفی عمیقی میان تصویرگران این گروه به وجود آمده است و شماری از تصویرگران این گروه برای همبستگی با علی عامه کن که اکنون دوران دشوار بیماری را سپری می کند، آثار خود رابه تهران فرستاده‌اند و این آثار از ۲۱ آبان در نگارخانه مینا در تهران برای تماشای علاقه مندان به نمایش در خواهد آمد.

پوستر گروه آبی

افتتاحیه نمایشگاه، ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۲۱ آبان برگزار می شود و نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۷ آبان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ گشوده است.

نشانی نگارخانه رزازی، تهران، خیابان پاسداران، گلستان دوم شماره ۱۲۰ (۲۱ قدیم) است.

در این ارتباط بخوانید:

Submitted by admin on