نوروز در خانه دوم کودکان!

 ششمین سالگرد تاسیس خانه کتابدار و ترویج خواندن کودک و نوجوان، به همراه مراسم آیینی چهارشنبه سوری و جشن سال نو ۲۵ اسفند ماه در خانه کتابدار برگزار شد.

در این مراسم نوش آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک، به اهمیت خانه کتابدار و تاثیر فرهنگی آن در منطقه اشاره کرد. او گفت با توجه به این‌که خانه کتابدار ، تنها کتابخانه عمومی منطقه است می‌تواند نقش به سزایی از نظر فرهنگی بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد و از آن‌جا که  خانه کتابدار مکانی برای حضور کودکان به همراه والدین‌شان است، در ترویج خواندن به صورت خانوادگی تاثیر بسیاری داشته است . به باور انصاری، نکته دیگری که خانه کتابدار را برجسته می‌کند، کار داوطلبانه مروجین کتابخوانی است که با هدف خدمت به فرزندان جامعه انجام می‌گیرد. 

نوروز در خانه دوم کودکان

در بخش های بعدی، چند تن از مروجان به کارهای ترویجی سال ۸۹ مانند سبد خواندن با خانواده‌، سبد خواندن در مدارس، ترویج هنر و خلاقیت‌ و شاهنامه‌، ترویج میراث فرهنگی‌ و حلقه‌های مطالعاتی اشاره کردند. 

سمیرا ملکوتی کتابدار خانه کتابدار هم گزارشی از پیشرفت روند فعالیت‌های ترویجی و آمار رو به افزون اعضا کتابخانه ارائه کرد. در بخش دیگری از مراسم، هم فاطمه اشرفی، کتابک را به خانواده‌های عضو خانه کتابدار معرفی کرد. نکته جالب توجه در این مراسم این بود که پخش بروشور‌، خوشامد گویی به میهمانان، کنترل نظم‌، راهنمایی مهمانان و اجرای نیایش به عهده اعضای کودک و نوجوان فعال خانه کتابدار بود که این خود نشانه این است که آن‌ها این مکان را خانه فرهنگی خود می‌دانند. 

نوروز در خانه دوم کودکان

در بخش پایانی، هوشنگ شاهین زاده، مروج کتابخوانی و آموزگار کودکان، در حالی‌که لباس سرخ حاجی فیروز را به تن داشت با اجرایی شاد اشعار سنتی حاجی فیروز را خواند و اشاراتی به مراسم سنتی نوروز در ایران کرد. 

Submitted by admin on