نوروز ۹۱ با نمایشگاه – موزه "زندگی کودکان در گذرگاه تاریخ"!

نمایشگاه – موزه "زندگی کودکان در گذرگاه تاریخ" از ۳ تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ در مجموعه تاریخی کاروانسرای سعد السلطنه قزوین برگزار می شود.

این نمایشگاه – موزه،  از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود. سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سال گذشته، نخستین "جشنواره ملی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز" را در این شهر برگزار کرد. نمایشگاه - موزه "زندگی کودکان در گذرگاه تاریخ" به مناسبت دومین سال برگزاری این جشنواره برپا می شود.

در این نمایشگاه، مجموعه ای از آثار با ارزش تاریخی زندگی کودکان ایرانی به نمایش در خواهد آمد. عکس، کتاب، اسناد حقوقی و آموزشی، اسباب بازی، لباس و ابزارهای مربوط به تحصیل کودکان نسل های پیشین ایران از اشیایی هستند که در نمایشگاه – موزه زندگی کودکان در گذرگاه تاریخ به تماشا گذاشته می شوند. مجموعه ای که در این نمایشگاه  به نمایش در خواهد آمد، بخش کوچکی از اشیا و اسناد گردآوری شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است. مجموعه ای گسترده از ابزار و اسنادی که زندگی کودکان ایرانی از دوران باستان تا دوره معاصر را به تصویر می کشند. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، در مهرماه سال ۹۰ نیز نمایشگاه - موزه "احوال کودکی، فرهنگ و آموزش و پرورش کودکان ایران" را در حسینیه ارشاد تهران و با همکاری کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار کرد.

در دومین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی در قزوین، اجرای برنامه های گوناگون دیگری نیز تدارک دیده شده است. فروش اسباب بازی و کتاب، نمایشگاه صنایع دستی با رویکرد ساخت اسباب بازی و اجرای برنامه های سرگرمی و آموزشی برای کودکان و خانواده ها از بخش های دیگر این نمایشگاه است.

Submitted by admin on