نگاه ویِِژه به کودکان در نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی

نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی با هدف ایجاد بازاری برون مرزی و همچنین ترویج کتابخوانی در امارات از ۱۷ تا ۲۲ مارس (۲۷ اسفند ۱۳۸۷ تا ۲ فروردین ۱۳۸۸) در محل نمایشگاه های بین المللی امارات برگزار می شود.

 

  نمایشگاه کتاب ابوظبی که تخصصی ترین نمایشگاه کتاب در دنیای عرب است، از سال گذشته نگاه ویژه ای به کودکان به عنوان خوانندگان فردا داشته است. این نمایشگاه امسال ۲۲۰ متر مربع از فضا ی نمایشگاه را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده است. هدف این بخش، تشویق کودکان به کتابخوانی به عنوان فعالیتی است برای لذت، کشف و یادگیری. امسال کودکان زیر ۱۶ سال می توانند کتاب های مورد علاقه ی خود را به زبان های عربی و غیر عربی در این نمایشگاه بیابند. اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه هایی مانند داستان نویسی از برنامه های بخش کودکان ابوظبی است. در این بخش امکاناتی برای خلاقیت های هنری کودکان نیز در نظر گرفته شده است. از دیگر برنامه های ترویج کتابخوانی "تبادل کتاب" (bookcrossing) است. 
 
 
در نوزدهمین دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب ابوظبی بیش از ۵۰۰ ناشر از ۵۱ کشور در این نمایشگاه شرکت دارند. امسال نمایشگاه ابوظبی بر روی قانون کپی رایت و بازار نشر کتاب های آموزشی تمرکز خواهد کرد و کنفرانس آموزشی برای آموزگاران، مسئولین مدرسه ها، سیاست گزاران امور آموزشی با موضوع "چگونه می توان  اندیشیدن خارج از چارچوب" را به مدرسه های سده ۲۱ برد؟ برگزار خواهد شد.

 

Submitted by editor6 on