هزار روز تا پایان مهلت دستیابی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل

هزار روز تا پایان سال ۲۰۱۵، یعنی تاریخ تعیین شده برای دست یافتن به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد باقی مانده است و این بدین معناست که هزار روز دیگر برای کار و تلاش و اطمینان از اینکه همه کودکان در تمامی نقاط دنیا بتوانند سهمی از توسعه جهانی داشته باشند، فرصت باقی است.

یونیسف به این مناسبت و در پیامی فرصت باقیمانده را یادآوری کرده و همگان را به تلاش برای نزدیک تر شدن به هدف های توسعه هزاره سازمان ملل در ارتباط با کودکان تشویق کرده است. متن پیام را در زیر می خوانید: 

  • علیرغم دستاوردهای قابل توجهی که بدست آمده، پیشرفت در زمینه های مختلف به یک اندازه نبوده، هنوز هم میلیون ها کودک از پیشرفت ها عقب مانده اند و نابرابری های دلهره آور همچنان وجود دارند. (به عنوان مثال احتمال کوتاه قدی کودکان خانواده های بسیار فقیر دو برابر کودکان خانواده های ثروتمند است.)
  • در طول این هزار روزمی توان به دستاوردهای بسیاری رسید به شرط آنکه دولت ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی و همچنین جامعه بین المللی تلاش های خود را برای پایان دادن به نابرابری هایی که کودکان را محروم نگه داشته اند افزایش دهند و تا حصول اطمینان از بقا و رشد تک تک کودکان جهان با یکدیگر همکاری کنند.

  هزار روز تا پایان مهلت دستیابی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل

بقا، دسترسی به آموزش با کیفیت، تغذیه مناسب، دسترسی به آب سالم  و حمایت در برابر آزار و بهره کشی حق همه کودکان است.مهم نیست که کجا زندگی می کنند و وضعیت زندگی آنان چگونه است. دولت ها با پذیرش  اهداف توسعه هزاره، متعهد شده اند که جهانی شایسته کودکان بسازند.

  • تعداد زیادی از کودکان و خانواده هایشان به دلیل نابرابری، تبعیض، خشونت و جنگ دور از توجه باقی مانده اند. به منظور ریشه کنی فقر در جهان و احقاق حقوق کودکان، باید به این مسائل پرداخته شود.

  هزار روز تا پایان مهلت دستیابی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل

کودکان در قلب توسعه پایدار قرار دارند

  • کودکان وارثین این سیاره و سازندگان فردا هستند. این کودکان خصوصا در برابر فجایع ناشی از تغییرات آب و هوایی، فشارهای اقتصادی ( مانند افزایش قیمت برنج) و آلودگی محیط زیست بسیار آسیب پذیر هستند.
  • آینده کودکان مان به انجام اقداماتی فوری، موثر و هماهنگ درحمایت و حفاظت از اکوسیستم زمین، افزایش برابر و پایدار الگوهای تولید و مصرف بستگی دارد.
  • سرمایه گذاری بر روی کودکان،بازدهی سرشار و دراز مدت را نه تنها برای اشخاص و خانواده ها بلکه برای کل جوامع به ارمغان خواهد آورد.
  • فقر از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. از آنجاکه اساس سلامت و رفاه افراد در دوران کودکی پایه ریزی می شود، بهترین زمان برای شکستن چرخه فقر یا پیشگیری از شروع آن دوران کودکی است.

برای بیشتر دانستن درباره هدف های توسعه هزاره سازمان ملل این جا کلیک کنید

Submitted by admin on