هشتمین جشنواره کتابخوانی کودکان شارجه برگزار می شود

هشتمین دوره ی جشنواره کتابخوانی کودکان شارجه برگزار می شود. در این جشنواره ی یازده روزه برنامه های خلاقانه ای برای تشویق کودکان به کتابخوانی برگزار می شود از جمله برخی از بهترین نویسندگان کودک دنیا در مرکز اکسپو شارجه گرد هم می آیند و آثار محبوب خود را می خوانند و با خوانندگان شان دیدار می کنند.

افزون بر آن ۱۲۰ ناشر ملی و بین المللی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

هدف از برگزاری چنین جشنواره ای ایجاد انگیزه و عشق به خواندن در میان کودکان و بزرگسالان و معرفی ادبیات عرب به جهان و آشنایی تصویرگران و هنرمندان برای همکاری های بین المللی است. این جشنواره موقعیت هایی را برای همکاری ناشران بومی نیز فراهم می کند.

در این جشنواره جوایز کتاب کودک شارجه و جایزه ی کتاب کودکان با نیازهای ویژه اعطا خواهد شد. افزون بر آن جوایز نمایشگاه تصویرگری کتاب های کودک اعطا خواهد شد. کودکان هم می توانند با نویسندگان محبوب شان دیدار کنند و هم در یک برنامه ی تفریحی و سرگرم کننده شرکت کنند. برنامه های این جشنواره شامل کارگاه های نقاشی صورت و هنر شنی، کارگاه های هنری و قصه گویی و نمایش های عروسکی و مسابقه خواهد بود.

جشنواره امسال میزبان اجرای برنامه هایی خواهد بود که به کودکان فرصت دیدار و تعامل با کودکان فرهنگ های دیگر را فراهم می کنند. 

شیخ دکتر سلطان بن محمود ال قاسیمی، عضو شورای عالی امارات متحده و حاکم شارجه حمایت مالی این جشنواره را به عهده دارد و هدف او تشویق و ترویج سوادآموزی، خواندن و حفظ ارزش های فرهنگی در امارات متحده است.

این جشنواره از ۲۰ تا ۳۰ آوریل برگزار می شود. 

 

نویسنده
بهار اشراق
منبع
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor3 on