هفت ایده برای تشویق کودکان به نوشتن در تابستان

همه می دانیم که تشویق کودکان به مطالعه در طول تابستان امر بسیارمهمی‌ است. ولی‌ آیا هرگز به تشویق آن ها برای نوشتن هم اندیشیده اید؟ گسترش مهارت های نوشتن به تمرین نیاز دارد اما می تواند سرگرم کننده باشد. در زیر چند ایده برای برانگیختن کودکتان برای نوشتن می توانید پیدا کنید که می تواند برای تابستان کودکتان نیز فعالیت های سرگرم کننده ای باشد.

ایده هایی برای تشویق کودکان به مطالعه در تابستان

نوشت افزار هدیه دهید

کودکان در هر سنی از دریافت هدیه‌هایی‌ مانند مجله و قلم های جالب شاد می شوند افزون بر این چنین هدیه هایی‌ آن ها را به نوشتن داستان و شعر تشویق می‌کند (کودکان کم سن و سال دوست دارند با قلمی که هدیه گرفته اند نقاشی کنند). به کودکان خود بیاموزید که گوشه ی نوشته‌های خود تاریخ نگارش را هم بنویسند، این کار کمک می‌کند که هنگامی که‌ در آینده دور نوشته‌های خود را می‌بینند به یاد بیاورند که چه هنگام آنها را نوشته بودند.

نمونه ی نوشته‌های خود را به آن ها نشان دهید

آیا داستان، شعر یا مجله یی را از دوران کودکی خود نگاه داشته اید؟ اگر پاسخ تان آری است آن ها را به کودک تان نشان دهید. تضمین می‌کنم که از صمیم قلب خواهد خندید، و این کار همچنین انگیزه‌ بزرگی‌ برای نوشتن در او به وجود می آورد.

از او بخواهید یک کتاب بنویسد

از کودکتان بخواهید که داستانی راجع به مدرسه یا اردویی که به تازگی رفته بودند بنویسد او را تشویق کنید که برای نوشته‌های خود نقاشی بکشد، سپس یک جلد برای نوشته‌هایش بسازید و با منگنه کردن صفحه ها یک کتاب بسازید. به این ترتیب شما یک کتاب و یک خاطره ی بسیار زیبا خلق خواهدی کرد!

یک دوست برای نامه نگاری پیدا کنید

نوشتن و دریافت نامه یکی‌ از هیجان انگیز‌ترین تجربه ها برای کودکان است. دختر نوجوان من برای دوستان زیادی در سراسر دنیا  نامه می نویسد، دوستانی نظیر همکلاسی که با ما در یک محله زندگی‌ می‌کند، و دوستی‌ که به سوئیس نقل مکان کرده، و دختری گرجستانی که او را در تعطیلات ملاقات کرده بود.

در هنگام سفر «قصه بازی» کنید

از زمانی‌ که دخترم نوشتن را یاد گرفت، ما هر سال در دوران تعطیلات تابستانی وقتی‌ در ماشین هستیم با دخترم «قصه بازی» می‌کنیم. من از او می‌خواهم که مقدمه یک قصه را بنویسد و به من بدهد که داستان را ادامه بدهم. ما هر کدام یک فصل یا بخش از کتاب را می نویسیم و سپس آن را به دیگری برای ادامه دادن پس می دهیم تا زمانی‌ که حس کنیم وقت پایان داستان رسیده است.

از کودکتان بخواهید که برای شما تحقیقی انجام دهد

کودکان ۶ سال به بالا به راحتی‌ با کار تحقیق سرگرم می شوند. از کودکتان بخواهید که یک گزارش کوتاه از یافته‌هایش بنویسد. دو موضوع از موضوع های بسیاری که از دخترم خواستم در اینترنت برایم تحقیق کند این ها بودند: دریابد چه حشره یی گوجه فرنگی‌‌های مان را می خورد و جایی‌ برای مسافرت آینده مان پیدا کند.

برای سردبیر نامه بنویسید

اگر کودک شما مجله یی را دنبال می‌کند او را تشویق کنید که به سردبیر نامه بنویسد. خبرنگار‌های زیادی هستند که از دریافت نظر خواننده‌های کودک استقبال می کنند.

برگردان:
آزاده علوی
نویسنده
Debbie Glade
Submitted by editor3 on