"همچنان لبخند بزن !" پیامی رنگین و سرشار از امید برای مالالا دختر نوجوان پاکستانی و مبارز سرسخت آموزش دختران!

در خبرها شنیدیم که مالالا دختر شجاع پاکستانی و مدافع سرسخت آموزش دختران که یازده روز پیش با تیراندازی طالبان در آستانه مرگ قرار گرفته بود در حال به دست آوردن سلامتی دوباره خود است. این خبری خوش برای همه دختران دنیا و همه آن هایی است  که برای همگانی کردن آموزش دختران در جهان تلاش می کنند.
مالالا یوسف زی دختر ۱۴ ساله ی پاکستانی است که در سال ۲۰۰۹ به بسته شدن مدرسه های دخترانه از سوی طالبان در دره سوات اعتراض کرد و با وجود تهدیدهای طالبان به تحصیل خود ادامه داد. خشم و نفرت طالبان از این دختر شجاع پاکستانی سبب شد که سه شنبه ۹ اکتبر برابر با ۱۸ مهر ماه، هنگام بازگشت مالالا از مدرسه،‌ نیروهای طالبان به سر او شلیک و او را زخمی کنند. دو نفر از دوستان او نیز در این حمله آسیب دیدند.

همچنان لبخند بزن   پیامی رنگین و سرشار از امید برای مالالا دختر نوجوان پاکستانی و مبارز سرسخت آموزش دختران

"هزار و یکشب"، شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در پاکستان در پی این رخداد کتابخانه ای در مدرسه مالالا یوسف زی دختر مبارز پاکستانی برپا کرده و در آن کمپینی را برای درست کردن بلندترین و رنگارنگ ترین کارت به نام "همچنان لبخند بزن" برای مالالا و دو دوستش به راه انداخت.
هزار و یک شب از همه ی کودکان دنیا خواسته بود که با پیام ها و نقاشی های پر از امید خود این دختران را شاد و امیدوار کنند و به بهبودی آن ‌ها کمک کنند. هدف این نهاد از برپایی چنین کمپینی جلب همدردی، همبستگی و پشتیبانی جهانیان از مبارزه دختران پاکستانی در برابر طالبان بود.
مالالا یوسف زی هم اکنون در بیمارستان کوئین الیزابت بیرمینگهام انگلستان بستری است.

Submitted by editor3 on