همیشه با من بمان

عنوان لاتین
Haunt me

کتاب «همیشه با من بمان»، داستانی است عاطفی، عاشقانه و روانکاوانه که از زبان سه راوی مختلف روایت می شود؛ دو برادر و یک دختر.

ارین در پی تصادفی که داشته و فوبیای ناشی از آن با مشکلاتی روبه رو می‌شود و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند برای کمک به او شهر محل سکونت خود را تغییر دهند. ارین به راحتی با اتاق جدیدش انس می‌گیرد، به خصوص که می‌فهمد در آن اتاق تنها نیست؛ جو، پسری که قبلاً در آن اتاق بوده و به دلیلی مرده است. رابطه عاطفی عمیقی بین این دو شکل می‌گیرد و مادر ارین که نگران سلامت روان دخترش است، با استخدام فردی روح جو را از خانه بیرون می‌کند. ارین با برادر جو، اُلی، در مدرسه آشنا می‌شود و می‌خواهد از راز مرگ جو سردربیاورد اما با حقایقی روبه رو می‌شود که علاوه بر این موضوع، تسکینی برای درد خودش است.

نویسنده در قالب داستانی فانتزی به مسائل روحی- روانی نوجوانان می‌پردازد و از زبان و زاویه دید خود آن‌ها در این مسائل کندوکاو می‌کند. مخاطب ضمن لذت بردن از داستانی لطیف و عاشقانه با بسیاری از نکته‌های علمی و روانشناختی آشنا می‌شود که نویسنده به طور غیرمستقیم در اختیارش می‌گذارد.

کتاب «همیشه با من بمان» برای همه نوجوانان بالای ۱۴ سال، به ویژه کسانی که دچار فوبیای خاصی هستند، در سوگ یکی از عزیزان خود به سر می‌برند و نیز کسانی که برای هر چیز ناخوشایندی خود را مقصر می‌دانند، مفید است و البته به والدین و مربیان نیز شناخت می‌دهد تا چگونگی با چنین نوجوانان و جوانانی برخورد کنند.

درباره نویسنده کتاب «همیشه با من بمان»

لیز کسلر، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان انگلیسی است. او مدتی به عنوان خبرنگار فعالیت داشته و مدتی هم معلم بوده است. از این نویسنده علاوه بر کتاب «همیشه با من بمان» کتاب‌های «جسیکا کجاست؟»، «یک سال بدون او» و «شمال ناکجا» به فارسی ترجمه شده است.

برگردان
شهلا انتظاریان
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Liz Kessler, لیز کسلر
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on