هنر راهی برای شناخت جهان

عنوان لاتین
‭L' art pour comprender le monde

در کتاب «هنر، راهی برای شناخت جهان» به کاربرد هنر و تعریف زیبایی پرداخته شده است.در این کتاب نویسنده تلاش می کند نوجوانان را با قابلیت هایی آشنا کند که سبب پیدایش هنر شده اند. به گفته نویسنده این كتاب یك دانشنامه نیست، بلكه هدف آن اثبات حیاتی بودن هنر در طی اعصار و نقش اساسی آن نزد انسان‌ها برای یادگیری و شناخت جهان است.

او از میان میراث جهانی هنر كهن و هنر معاصر، آثاری را برگزیده است كه بیانگر مفاهیم مورد نظرش هستند. او برای مخاطبان جوان، از تداوم آفرینش هنری سخن می‌گوید و به آنان نشان می‌دهد گونه فرم‌های هنری جدیدتر، فرزندان مستقیم دیوارنگاره‌های دوره ماقبل تاریخ‌اند.

او كتاب خود را در پنج بخش «هنر راهی برای اثرگذاری بر جهان»، «هنر راهی برای رسیدن به زیبایی»، «هنر راهی برای بازنمایی جهان»، «هنر راهی برای مشاهده، اطلاع‌رسانی و اندیشیدن» و «هنر راهی برای بیان احساسات» نوشته است و در هر بخش مخاطبان را به دوباره دیدن و اندیشیدن دعوت می کند.

 او با ظرافت و شوخ‌طبعی هنر را هم برای بیننده و هم برای آفریننده، ضرورتی تغییر شكل داده در طی قرون می‌داند و هنر را به سبب شناخت بهتری كه به ما می‌دهد حائز اهمیت می‌خواند. مخاطبان این اثر پس از خواندن آن، متقاعد خواهند شد كه هنر نقش موثری در رشد انسان دارد. شاید كم‌ترین كمك این كتاب این باشد كه در برابر پرسش خنده‌ دار «هنر به چه كار می‌آید» سكوت نکنند. 

برگردان
مریم چهرگان, محمودرضا بهمن‌پور
تهیه کننده
گروه کتابشناسی کتابک
ناشر
نویسنده
Vronique Antoine-Andersen , ورونیک آنتوآن - آندرسن
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا
Submitted by editor3 on