هیئت‌مدیره و بازرسان جدید انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انتخاب شدند

نوزدهمین مجمع عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عصر روز پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۹۵ برگزار شد.

در این انتخابات محمود برآبادی، فریدون عموزاده خلیلی، جعفر توزنده‌جانی، فرهاد حسن‌زاده، معصومه انصاریان، عزت‌الله الوندی و طاهره ایبد به عنوان اعضای اصلی و حسین نوروزی، ریحانه جعفری، ناهید معتمدی به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

در انتخابات بازرسان شیوا حریری، مصطفی خرامان و علی مولوی به عنوان اعضای اصلی و فاطمه زمانی و حسام‌الدین سبحانی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.  

در آغاز مراسم فریدون عموزاده خلیلی ضمن تشکر از حضور اعضا عنوان کرد: خیلی خوشحالیم که انجمن ما به نوزدهمین سال خود رسیده و جوان برومندی شده است. خوشبختانه این دوره را در حالی آغاز می کنیم که در بهترین شرایط ممکن هستیم. از این جهت که تمام مشکلات حقوقی که طی این سال‌ها کم‌وبیش سر راه انجمن بود، سال گذشته با پیگیری‌های جدی دبیر انجمن و پشتیبانی هیئت‌مدیره و دوستان دیگر به سرانجام رسید و انجمن توانست تشریفات قانونی را که برای هر تشکل غیردولتی ضروری است، به انجام برساند و برای تمدید دوره‌ی فعالیتش تأییدیه بگیرد.

خلیلی افزود: از طرف دیگر انجمن در سال گذشته به دلیل همراهی دوستان مختلف و تعاملی که با نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی داشت توانست برنامه و فعالیت‌هایی را انجام دهد. امروز انجمن در شرایط خیلی خوبی است و همراهی و همدلی دوستان با شرکت در مجمع عمومی به ثمر نشست و البته کوشش‌های دوستان کمیته‌ی روابط عمومی در این گردهمایی تأثیر زیادی داشت.

نوزدهمین مجمع عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

معصومه انصاریان، دبیر انجمن در دوره‌ی هجدهم، گزارش فعالیت‌های هیئت‌مدیره به نوزدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در سال ۹۴ را  برای حاضران خواند و سپس افزود: سال مالی انجمن از ابتدای ۹۴ تا انتهای آن است و طبق روال، گزارش هیئت‌مدیره هم در همین بازه ارائه می‌شود. اما کار هیئت‌مدیره تا پیش از مجمع عمومی ادامه داشت و دست بر قضا فعالیت‌های انجمن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت درخشان و پرشور و نشاط بود. از جمله‌ی این فعالیت‌ها به دیدار نوروزی، برگزاری نکوداشت آقای حجوانی و  پیام روز جهانی کتاب، حضور آقای عموزاده خلیلی در پایتخت کتاب، نیشابور،  برای ارائه طرح انجمن و یک جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان می‌توان اشاره کرد. همچنین مقدمات تور گردشگری نویسندگان کودک و نوجوان برای سفر به نیشابور فراهم شده که در تیرماه اتفاق خواهد افتاد.

جعفر توزنده جانی، خزانه‌دار انجمن دردوره‌‌ی هجدهم با ارائه‌ی گزارش مالی و توضیح درآمدها و هزینه‌های انجمن گفت: سال گذشته سال مالی خوبی برای انجمن بود و موجودی صندوق در پایان این دوره رضایت‌بخش و از مقدار پیش بینی‌شده بالاتر است.

در پایان گزارش اعضا پرسش‌های خود را درباره‌ی گزارش خزانه‌داری بیان کردند و توزنده جانی به آن‌ها پاسخ داد. سپس میزان بودجه و حق عضویت برای دوره‌ی جدید با اکثریت آرا به تصویب رسید و حق عضویت همان مبلغ سال گذشته ثابت ماند.

همچنین به پیشنهاد یکی از اعضا و موافقت اکثریت حاضر در جلسه تصویب شد که حق‌الزحمه‌ی اعضای هیئت مدیره در بودجه پیش‌بینی شود واگر اعضای هیئت‌مدیره در پایان از حق خود چشم‌‌پوشی کردند  و آن را به انجمن بخشیدند، مشخص شود و اعضا مطلع شوند.

سپس شیوا حریری به نمایندگی از بازرسان دوره‌ی هجدهم ضمن تأیید اسناد مالی انجمن تأکید کرد که در این دوره هیچ موردی خلاف اساس‌نامه و مصوبات موجود مشاهده نشد و مشکلی که نیازمند ورود بازرسان باشد وجود نداشت.

نوزدهمین مجمع عمومی و انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

 فریدون عموزاده خلیلی، در پایان بخش اول مراسم بند مجمع عمومی اساس‌نامه را برای حاضران خواند: مجمع عمومی بالاترین رکن انجمن است و تمام مسائل انجمن به عهده‌ی مجمع است. از جمله رسیدگی و اظهار نظر نسبت به گزارش هیئت‌مدیره و بازرسان، بررسی و تصویب ترازنامه‌ی مالیاتی انجمن، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان، رسیدگی به اعتراض متقاضیان پذیرفته نشده و تعیین خط مشی کلی انجمن، بررسی تصمیمات و مصوبات هیئت‌مدیره و قبول یا لغو آن‌ها، تغییر و اصلاح اساس‌نامه، عزل انفرادی یا اجتماعی هیئت‌مدیره، تعیین حق‌الزحمه‌ی اعضای هیئت‌مدیره شامل رئیس، نایب رئیس، دبیر و بازرسان.

با پایان بخش اول مراسم انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن آغاز شد. هیئت‌رئیسه‌ی انتخابات عبارت بودند از مهدی حجوانی (رئیس)، مجید راستی (نایب‌رئیس)، شهلا انتظاریان (منشی) و فرمهر منجزی (ناظر).

عزت‌الله الوندی، معصومه انصاریان، طاهره ایبد، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، بهادر ثقفی، ریحانه جعفری، حوریه حافظیان، فرهاد حسن‌زاده، فریدون عموزاده خلیلی، ناهید معتمدی، ناهید مهدوی اصل، معصومه نوازنی، حسین نوروزی نامزدهای هیئت‌مدیره و شیوا حریری، مصطفی خرامان، فاطمه زمانی، حسام‌الدین سبحانی، علی مولوی، مهرک میراب‌زاده نامزدهای بازرسان این دوره بودند. هر یک از نامزدها یک دقیقه فرصت داشتند به معرفی خود و برنامه‌هایشان بپردازند و پس از آن اعضای حاضر در جلسه رأی‌های خود را به صندوق ریختند. با پایان رأی‌گیری شمارش آرا توسط هیئت‌رئیسه و در حضور بازرسان و جمعی از اعضا انجام شد.

 

نویسنده
یاسمن رضائیان
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor3 on