ورزش منظم و کاهش افسردگی و افزایش اعتماد به نفس در کودکان

پژوهشگران کالج پزشکی جورجیا می گویند کمتر از یک ساعت ورزش روزانه باعث کاهش نشانه‌های افسردگی و افزایش اعتماد به نفس در کودکان درگیرچاقی می شود.

 این مطالعه بر روی ۲۰۷ کودک چاق و غالبا کم تحرک ۷- ۱۱ ساله صورت گرفته است که به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شده اند. یک گروه به زندگی کم تحرک خود ادامه داده و دو گروه دیگر نزدیک ۱۳ هفته پس از مدرسه به مدت ۲۰ و ۴۰ دقیقه به ورزش پرداخته اند. بنابر نتایج ارائه شده در مجله روان شناسی کودکان، بیش ترین پیشرفت‌های در گروه سوم که ۴۰ دقیقه ورزش روزانه داشته است مشاهده شده است.

این اولین بار است که چنین نتایجی ارائه می شود که ورزش بیش تر، باعث کاهش بیش تر نشانه‌های افسردگی و افزایش بیش تر حس اعتماد به نفس می شود. جالب آن است که در طول این سه ماه، وزن این کودکان تغییر چندانی نداشته است.

 

دکتر کارن پتی از این موسسه می افزاید: «تنها با انجام چند فعالیت‌ هوازی، احساسات این کودکان نسبت به خود تغییر یافته است. امیدواریم این کودکان این اندیشه را به خانه‌ها نیز منتقل کنند: هنگامی که ورزش می کنم، احساس بهتری دارم.»

 

این مطالعه بر روی سرگرمی‌های شاد کننده تمرکز داشته است که ضربان قلب را افزایش می دهند، نظیر بازی‌های نیازمند دویدن، طناب بازی، بسکتبال و فوتبال. شرکت کنندگان در این فعالیت‌ها، عنوان کرده اند که احساس های  بهتری نسبت به خود بدست آورده اند. دکتر پتی می افزاید: «اگر شما احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، احتمالا تلاش می‌کنید که در مدرسه بهتر باشید و حواس خود را متمرکز کنید.»

 

Submitted by editor6 on