وعده ما در کتابفروشی‌های گوشه‌گوشه شهر

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در بیانیه‌ای مردم را برای حضور در روز کتابگردی (پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه) دعوت کرده است.

در این بیانیه آمده است:

«دست در دست فرزندانمان در دورهمی کتاب

از روزگاران قدیم، ما ایرانی‌ها مردمانی بوده‌ایم که به هر بهانه‌ای دست بچه‌هایمان را می‌گرفتیم و به دید و بازدید و احوالپرسی خویشان و دوستان‌مان می‌رفتیم. ما ایرانی‌ها، مردمانی بوده‌ایم که همیشه بهانه پیدا می‌کردیم برای دید و بازدید و احوالپرسی و دورهمی؛ نوروز، شب یلدا، مهرگان، چهارشنبه‌سوری، سیزده‌به در... در همه این دور همی‌ها هم بچه‌ها اصل بوده‌اند، بچه‌ها بازیگر اصلی بوده‌اند...

حالا مدت‌هاست که یکی از خویشان عزیزمان چشم به راه احوالپرسی ماست، بیایید از پنجشنبه، نوروزی بسازیم یا مهرگانی، یا شب یلدایی برای احوالپرسی از این خویشاوند عزیز، کتاب. وقتش رسیده تا هنوز برگ کتاب‌ها پاییزی نشده، تا هنوز برگریزان کتاب‌ها شروع نشده، راه بیفتیم و سری به کتابفروشی‌های کوچک و بزرگ شهرمان بزنیم و سایه دلتنگی را از دم درشان جارو کنیم و غبار فراموشی از شیشه‌هاشان پاک کنیم و گرد تنهایی از برگ برگ کتاب‌هاشان بزداییم.

وقتش رسیده دست در دست فرزندانمان، تور کتابگردی پاییزی‌مان را راه بیندازیم و سری به کتابفروشی‌ها بزنیم و به لقمه‌ای خواندنی، خودمان را مهمان کنیم و از طعم شیرین این لقمه، برای خود و فرزندانمان خاطره‌ای خوش بسازیم.

وعده دیدار ما و فرزندانمان و کتاب‌ها: پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه، کتابفروشی‌های گوشه گوشه شهر.»

منبع
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)
Submitted by editor on