ویژه نامه ای برای نمایش عروسکی

ویژه نامه ی پانزدهمین جشنواره ی نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این  جشنواره از ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور ماه در اراک برگزار شد و اراکی ها پس از ۱۰ سال دوباره میزبان عروسک های بزرگ و کوچک ایران بودند. در این جشنواره ۱۲ گروه نمایشی با هم به رقابت پرداختند.

در این ویژه نامه گفت‌وگوهایی با حسن دادشکر بازیگر و پیشکسوت نمایش کودک و نوجوان درباره‌ی چهل سال حضور در کانون و عادل بزدوده عروسک‌ساز و کارگردان نمایش‌های عروسکی درباره‌ی کارکردها و ویژگی‌های عروسک‌ها، دکتر حسن دولت‌آبادی مدیر مرکز نمایش کودک و نوجوان حوزه‌ی هنری و دکتر شهرام کرمی، مدیر تالار هنر، درباره‌ی مشکلات نمایش عروسکی و مباحث مربوط به گیشه‌ها و فعالیت‌های گروه‌های حرفه‌ای چاپ شده است.

مریم کاظی و حسین چراغی، از کارگردان های نمایش کودک و نوجوان نیز به موضوع نمایش‌های کودک و نوجوان و مدیریت فرهنگی تئاتر کودک و نوجوان پرداخته اند.

دیگر مطالب این ویژه نامه نوشته هایی است به قلم منوچهر اکبرلو، مدرس و منتقد تئاتر، آتسا شاملو و خدیجه حدادیان و علی‌اکبر حلیمی، کارشناس تئاتر کانون.

در این ویژه نامه همچنین مجموعه‌ی دی‌وی‌دی ها از نمایش‌های تازه منتشر شده در مرکز تئاتر معرفی شده اند.

گزارشی هم از چهار دهه فعالیت مرکز تئاتر کانون به همراه گفت وگو با راننده ی قدیمی تریلی سیار کانون در شهرهای ایران چاپ شده است.

 

Submitted by admin on