ویژه نامه رمان نوجوان امروز منتشر شد

ویژه‌نامه‌ی سه‌سالگی طرح «رمان نوجوان امروز» هم‌زمان با گردهم‌آیی رمان‌نویسان از سراسر کشور، به همت خبرنامه‌ی کانون منتشر شد.

«خبرنامه‌ی کانون» نشریه‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل، در این شماره‌ی ویژه با بیش از ۴۰ یادداشت و مقاله به تحلیل و بررسی این طرح و آثار منتشرشده در آن پرداخته است. پروژه رمان نوجوان امروز از سه سال پیش آغاز به کار کرده و اکنون بیش از چهل عنوان رمان برای نوجوانان منتشر شده و نزدیک به چهل عنوان دیگر نیز در مراحل مختلف فنی و ویرایش هستند.

در این ویژه‌نامه که با عنوان «چلچراغ رمان نوجوان امروز» تهیه شده است، سی و پنج رمان‌نویس به همراه تعدادی از منتقدان، روزنامه‌نگاران و مسوولان کانون پرورش فکری در یادداشت‌های خود درباره‌ی اهمیت و ضرورت‌های اجرای این طرح، موفقیت‌ها و نقاط ضعف و ... سخن گفته‌اند. محسن حموله مدیرمسوول و سردبیر و حسین نوروزی دبیر تحریریه‌ی این ویژه‌نامه‌ی ۹۶ صفحه‌ای هستند. گفت‌وگوهایی با حمیدرضا شاه‌آبادی مشاورمدیرعامل و دبیر طرح، و هدی حدادی مدیر هنری این مجموعه از بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه است.

گزارشی از انتخاب برترین رمان از دید مخاطبان به همراه گفت‌وگویی با محسن فضلی مشاورفرهنگی مدیرعامل ومدیر کانون استان تهران درباره‌ی اجرای این برنامه در سراسر استان، به همراه گزارشی جامع از نقد و بررسی رمان‌های این مجموعه در نشست‌های استانی "دو پنجره" از مطالب دیگر چلچراغ رمان نوجوان امروز هستند. هم‌چنین در این شماره نگاهی به جوایز کسب‌شده توسط رمان‌های این مجموعه شده است. در کنار آن، گزارشی نیز از میزان امانت‌گیری رمان‌های این مجموعه در کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور درج شده است.

طاهره ایبد، فرهاد حسن‌زاده، ابراهیم حسن‌بیگی، محمدرضا یوسفی، لاله جعفری، محمدرضا اصلانی، محود برآبادی، حسن احمدی، مینو کریم‌زاده، آتوسا صالحی، جعفر توزنده‌جانی، مصطفی خرامان، احمد اکبرپور، محسن هجری، محمدرضا شمس، سید نوید سیدعلی‌اکبر، فریبا کلهر، مهدی رجبی، محمدکاظم اخوان، عباس تربن، یوسف قوجق، عبدالصالح پاک، هادی خورشاهیان، محمدرضا مرزوقی، حمید نوایی لواسانی، هدی حدادی، محمد رمضانی، افسانه گیویان، حمید محمدی، فاطمه کاوندی، جمال‌الدین اکرمی، زهره پریرخ، قاسمعلی فراست، داوود امیریان، عبدالمجید نجفی، عباس جهانگیریان، حسین شیخ‌الاسلامی، بهناز ضرابی‌زاده، عباس عبدی، ناهید اللهویردیزاده، قاسم عزیززاده گرجی، سید داوود حسینی، انسیه موسویان، مستانه تابش، آلما توکل و ... از جمله نویسندگان و روزنامه‌نگارانی هستند که مطالب‌شان در این ویژه‌نامه به چشم می‌خورد.

در این ویژه‌نامه هم‌چنین یک فصل از رمان زیر چاپ «عشق و رنج و بلوط» نوشته‌ی رضا موزونی رونمایی شده است.

Submitted by admin on