پرواز بادبادک هایی از جنس امید، تلاش و نشاط توسط کودکان معلول

جشنواره پرواز بادبادک ها توسط کودکان معلول با مشارکت خانواده آن ها به مناسبت روز جهانی معلولان روز سه شنبه ۱۱ آذر در محوطه دریاچه خلیج فارس تهران برگزار شد.

 هدف مؤسسه توانبخشی ولیعصر (عج) از اجرای این برنامه، ارتقای سطح روحیه مددجویان و خانواده ها و ایجاد زمینه ای برای شادی و نشاط و تخلیه انرژی مددجویان، ایجاد زمینه ای برای حضور بیشتر مددجویان به همراه خانواده ایشان در اماکن عمومی و مکان های تفریحی – گردشگری و شکستن تدریجی حصار انزوا طلبی ایشان، زمینه سازی برای تغییر نگرش مثبت در جامعه نسبت به کودکان معلول، ایجاد زمینه ای برای آشنایی بیشتر خانواده های این کودکان با یکدیگر، آموزش نکات مربوط به مهارت های اجتماعی و خودیاری به مددجویان در محتوای برنامه ها بود.

پرواز بادبادک هایی از جنس امید، تلاش و نشاط توسط کودکان معلول

با توجه به سطوح مختلف عملکردی مددجویان، افزایش سطح توجه و تمرکز مددجو، تقویت حرکات ظریف دست، افزایش سرعت و دقت انجام حرکات دست، ارتقای هماهنگی چشم و دست مددجو و همچنین ارتقای اعتماد بنفس و احساس ارزشمند بودن و در نهایت ارتقای سطح روحیه مددجو و همچنین  ایجاد زمینه ای برای تعامل و مشارکت بیشتر مددجو و خانواده با یکدیگر هنگام به پرواز در آوردن بادبادکها مدنظر بوده است. 

اجرای سرود و تئاتر توسط گروه مددجویان مرکز ارمغان عصر، تقدیر از ابوالفضل حسین قربان، قهرمان مسابقات دو میدانی المپیک ویژه و خواندن متن ویژه این روز توسط مادر یکی از مددجویان، اجرای ورزش بوچیا از دیگر برنامه های این روز بود.

در این روز همچنین نقاشی بیش از هزار کودک کم توان ذهنی و جسمی بر روی طوماری چند صدمتری به همراه آرزوی والدینشان به نمایش درآمد.

Submitted by editor3 on