پرواز پروانه خیال

کتاب پرواز پروانه خیال به دو بخش عمده تقسیم مى‌شود؛ بخش اول شامل ۲۵ مقاله از دست‌اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان و بخش دوم شامل ۲عنوان پژوهش‌ است. در بخش اول مى‌توان نام گروهى از فعالان تئاتر کودک و نوجوان و موضوع های قابل تاملى را مشاهده کرد:

رحمت امینی، نغمه ثمینی، منصور خلج، حسن دولت‌آبادی، داوود کیانیان، اردشیر صالح‌پور، محمدرضا شمس، محمود فرهنگ، امیر مشهدى‌عباس، چیستا یثربى ،عباس جهانگیریان، منوچهر اکبرلو، آناهیتا غنى‌زاده، یدالله وفاداری،‌ عباس شادروان ،... و امیرکیکاووس بالازاده دیده مى‌شود.

موضوع های مانند « بهره‌گیرى از بن‌مایه‌هاى اساطیرى در تئاتر کودک و نوجوان » ، «تکنیک‌ فاصله‌گذارى براى نمایش نوجوانان»، «نقش بازدارنده نمایش در رویاپردازى‌هاى مخرب کودکان»، «آیا عنصر روایت در ادبیات کودکان مانع اقتباس از این آثار در نمایشنامه است» و «تئاتر درمانى و جایگاه آن در تئاتر دانش‌آموزی» نیز در نوع خود از تازگى و بداعت برخوردار است.

در بخش پژوهش، سمیه اسلامى کیاسرى به معرفى یک پژوهش از سیدعلى کاشفى خوانسارى تحت عنوان «فهرستگان نمایش کودک و نوجوان» مى‌پردازد.

در این بخش منوچهر اکبرلو، کتاب‌نامه توصیفى نمایشنامه‌هاى کودک و نوجوان منتشر شده در ایران، از آغاز سال ١٣٨٠ تا شهریور ماه ١٣٨۵ را ارایه کرده است.

تهیه کننده
منوچهر اکبرلو
سال نشر
۱۳۸۵
نویسنده
منوچهر اکبرلو
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on