پروژه "هزار کلاس درس" کودک محور!

دولت افغانستان بیشتر از هزار کلاس درس جدید در پنجاه و هشت مدرسه در کابل راه اندازی می‌کند.

دولت ژاپن و یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، به دولت افغانستان در راه اندازی این کلاس‌های درس تازه کمک می کنند. این برنامه که به پروژه "هزار کلاس درس" معروف شده، به نیاز شدید شهر کابل به فضاهای آموزشی پاسخ می‌دهد. تمرکز و اولویت کار هم فراهم کردن فضا و امکانات آموزشی برای دختران است.

با اجرا شدن این پروژه و راه اندازی کلاس‌های درس جدید، کودکان و نوجوانان ساکن کابل و پیرامون آن از فضاهای آموزشی سالم، بهداشتی و امن برخوردار می‌شوند. قرار شده که بیشتر از ۳۰۰۰ آموزگار هم با روش‌های آموزشی کودک محور و مشارکتی آشنا شوند.

پیتر کرولی، نماینده یونیسف در افغانستان، می گوید پروژه راه اندازی هزار کلاس درس، در راستای رویکرد مدرسه‌های کودک محور یونیسف اجرا می‌شود. رویکردی که در آن هم به کیفیت آموزش در مدرسه توجه می‌شود و هم امکانات مناسبی برای فضای آموزشی در نظر گرفته می‌شود تا کودکان به خوبی توانایی‌های خود را بشناسند و آن‌ها را پرورش دهند.

بر اساس آمارهای جهانی، هم اکنون ۵ میلیون کودک افغان، از آموزش محروم هستند که سه میلیون نفر از آن ها دختران هستند. فراهم کردن امکان آموزش برای دختران و کودکان ساکن مناطق دورافتاده کشور و همین طور کودکان قوم‌های در اقلیت افغانستان، از اولویت های یونیسف در افغانستان است.

 

Submitted by admin on