پژمان رحیمی‌زاده، نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶

تیتر:
پژمان رحیمی‌زاده، نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶

شورای کتاب کودک پژمان رحیمی‌زاده را به عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶ برگزید و در بخش تصویر به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معرفی کرد.

پژمان‌ رحیمی زاده به سبب تصویرگری بیش از ۶۵ عنوان کتاب در سه دهه اخیر، قدرت در روایتگری تصاویر، تلاش در خلق آثار با استفاده از نمادها و نشانه‌های فرهنگ ایرانی، تلاش در هماهنگی میان گونه متون با سبک و شیوه تصویرگری به شکلی هنرمندانه، برخوردی خلاقانه در بازنمایی متن‌ با تکنیک‌های جذاب، و طراحی‌ها و ترکیب‌بندی‌های قدرتمند، رسیدن به سبک تصویرگری شخصی که قابل بازشناسی است، تداوم در خلق اثر در حوزه ادبیات کودکان و تربیت نسل جوانی از تصویرگران نامزد دریافت این جایزه شده است.

پژمان رحیمی‌زاده، نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶

پژمان رحیمی زاده در سال ۱۳۴۹ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در شهر لاهیجان گذراند و در سال ۱۳۷۶ مدرک کارشناس ارشد رشته ارتباط تصویری را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد دریافت کرد. فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تصویرگری و طراحی گرافیک از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. افزون بر تصویرگری کتاب برای کودکان و نوجوانان در زمینه طراحی و تصویرسازی جلد کتاب ها و مجله ها نیز فعالیت می کند. او همچنین در دانشگاه درس های تخصصی تصویرسازی را تدریس می کند.

پژمان رحیمی‌زاده، نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶

از جمله کتاب هایی که او به تصویر در آورده است می توان دیوانه و چاه (انتشارات افق)، بیست افسانه ایرانی (انتشارات افق)، دیو خال خالی (انتشارات منادی تربیت)، ننه گلابی (انتشارات منادی تربیت)، سمک عیار (انتشارات پیدایش)، ماه پیشانی قصه ما (انتشارات منادی تربیت)، پادشاه و آهو (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، نمکین (انتشارات شکوفه) ، تنگ بلور آسمان (انتشارات منادی تربیت)، دوستی گم نمی شود، دشمنی هم انتشارات نیستان نام برد. او جایزه های بسیاری نیز دریافت کرده است.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY، هر دو سال یکبار جایزه هانس کریستین اندرسن (نوبل ادبیات کودکان) به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که چندین دهه به شکل حرفه‌ای و پیوسته در تولید ادبیات کودک تلاش کرده باشند، و آثاری بدیع، اصیل و هنرمندانه خلق کرده باشند و از همه مهم‌تر سهمی پایدار در پیش‌برد ادبیات کودک داشته باشند، اهدا می‌کند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۳/۱۲/۲۳
Submitted by editor3 on