پیشگامی یونیسف و یونسکو در پی گیری هدف "آموزش برای همه" پس از سال ۲۰۱۵

یونسکو و یونیسف با هم همکاری می کنند تا برنامه های جهانی برای توسعه آموزش در جهان پس از سال ۲۰۱۵ را تعیین کنند.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۵ نیاز به بررسی میزان پیشرفت برنامه آموزش برای همه (Education for All) و برنامه توسعه هزاره سازمان ملل بیشتر می شود. مهلت به دستاورد رسیدن این برنامه ها که از سال ها پیش اجرا می شوند، تا سال ۲۰۱۵ تعیین شده است. اکنون این نیاز پیش کشیده شده است که پس از سال ۲۰۱۵ چگونه باید این برنامه ها را پیش برد. برنامه آموزش برای همه می کوشد تا همه مردم جهان را تا سال ۲۰۱۵ از آموزش ابتدایی با کیفیت بهره مند کند.

نهادهای سازمان ملل به جلوداری یونیسف و یونسکو، برآنند تا با راه اندازی یک رشته گفت و گو بین نهاد های سازمان ملل و هم چنین سازمان های دولتی و مردم نهاد  در سراسر جهان، درباره این موضوع رایزنی کنند.

این گفت و گو ها در چارچوب ۵۰ برنامه رایزنی ملی و ۹ رایزنی موضوعی شش ماهه انجام می شود و دست اندرکاران امیدوارند تا ماه مارس سال ۲۰۱۳، در این باره به دستاوردی برسند.

این گفت و گوها به شیوه های گوناگون اینترنتی و دیداری برگزار می شوند. دستاورد این گفت و گو ها در چارچوب گزارشی به گروه توسعه سازمان ملل چاپ و پخش می شود و در پی ریزی برنامه ها برای گسترش آموزش در جهان پس از سال ۲۰۱۵ به کار خواهد رفت.

Submitted by admin on