پیوندی تازه بین IBBY و IFLA!

"فاندالکتورا"، (Fundalectura)، شاخه ملی کلمبیا در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، (IBBY)، برای دو سال آینده عضو کمیته دائمی کتابخانه های کودکان و نوجوانان ایفلا، (IFLA)، شد.

شاخه ملی کلمبیا در IBBY ، یک نهاد آموزشی غیر دولتی برای کودکان است که در سال ۱۹۹۰ تشکیل شده و شبکه ای از کتابخانه های عمومی و آموزشگاهی و ایستگاه های کتابخانه ای در پارک ها برای کودکان ایجاد کرده است. این نهاد، فروشگاه کتاب و چند جایزه هم برای ادبیات کودکان به زبان لاتین دارد.

بخش کتابخانه های کودکان ایفلا، فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری، نیز برای ترویج کتابخوانی در میان کودکان سراسر جهان تلاش می کند و کتابخانه های کودکان در کشورهای مختلف را به هم پیوند می دهد تا تجربه ها و پژوهش های خود را در زمینه های گوناگون در اختیار هم قرار دهند.

 این بخش، معیارهایی را برای بالا بردن خدمات کتابخانه ای و استاندارد سازی خدمات و محیط کتابخانه در اختیار کتابخانه ها قرار می دهد تا کودکان در سراسر جهان به خواندنی ها و اطلاعات دست اول و با کیفیت دسترسی پیدا کنند. گفتنی است بخش کتابخانه های کودکان ایفلا، در سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰، فعالیت های خود را بر اهمیت سوادآموزی و خواندن و حق دسترسی کودکان به اطلاعات متمرکز کرده است.

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و ایفلا در بخش کتابخانه های کودکان و ترویج خواندن با هم همکاری نزدیکی دارند. 

Submitted by editor6 on