چهارمین جلسه کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان برگزار می‌شود

«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از برنامه‌های ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است که هر دو هفته یکبار چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در کافه داستان فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

این برنامه به همت رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، برگزار می‌شود. هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شود. بچه‌ها در طول دو هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه‌ی «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده مطرح می‌کنند.

تاکنون سه جلسه از این برنامه تشکیل شده و در این جلسه‌‎ها کتاب‌های «غول بزرگ مهربان» نوشته رولد دال با ترجمه محبوبه نجف‌خوانی و «قلب‌های نارنجی» نوشته مینو کریم‌زاده برای خوانش گروهی و بررسی به مخاطبان معرفی شده است.

در جلسه‌ی چهارم این برنامه چهارشنبه (۲۸ مهرماه ۱۳۹۵) که با حضور رضوان خرمیان در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. کتاب «کنسرو غول» نوشته مهدی رجبی خوانش و بررسی می‌شود.

 

کنسرو غول

رمان نوجوان «کنسرو غول» نوشته مهدی رجبی صد و سی و ششمین عنوان رمان نوجوان نشر افق بوده که به قلم مهدی رجبی به چاپ رسیده است. داستان این کتاب درباره‌ی توکا است. توکا از مدرسه و درس ریاضی متنفر بوده و می‌خواهد مثل جنایتکارهای خشن، نترس و پولدار بشود. خاطرات یک جنایتکار مشهور به دست توکا افتاده و او مشغول خواندن آن‌ است.

رمان «کنسرو غول» در قالب ۴۳ فصل و ۲۱۶ صفحه نوشته شده و با شمارگان دو هزار و دویست نسخه، به قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

چهارمین جلسه برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» چهارشنبه‌ (۲۸ مهرماه ۱۳۹۵) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در کافه داستان فرهنگسرای رسانه واقع در پاسداران، خیابان زمرد، میدان قبا برگزار می‌شود.


- معرفی کتاب کنسرو غول را در آدرس زیر بخوانید:

- معرفی کتاب غول بزرگ مهربان را در آدرس زیر بخوانید:

منبع
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on