چگونه کیفیت زنگ ورزش کودکمان را ارزیابی کنیم؟

زنگ ورزش می تواند شامل بازی ها و فعالیت های گوناگونی باشد. اما چگونه می توان دریافت که کودک در این کلاس، به مقدار و کیفیت کافی ورزش می کند یا خیر؟ در زیر، چند روش برای ارزیابی زنگ ورزش کودکان ارائه می شود:

1. از کودک خود بپرسید.

برای این‌که دریابید کودک‌تان در زنگ ورزش چه می کند، از او سوال کنید که در زنگ ورزش چه کرده اند و یا این‌که او چه بخشی از زنگ ورزش را بیشتر دوست دارد. با او درباره نظرش درباره فعالیت های کلاس در زنگ ورزش، گفت و گو کنید.

2. فعالیت‌های بدنی کودک‌تان را زیر نظر بگیرید.

اگر کودک‌تان در انجام فعالیت های بدنی که در زنگ ورزش انجام می گیرد خسته و یا بی انگیزه است، مسئله را جدی بگیرید. مطالعات نشان می دهد کودکان، مستعد آن هستند که مدام فعالیت کرده و سر خود را گرم کنند. از این رو اگر کودک علاقه ای به فعالیت نشان نمی دهد، ممکن است به خاطر نامناسب بودن کیفیت فعالیت های زنگ ورزش مدرسه باشد و این‌که بدنش به اندازه کافی برای تمرین های فیزیکی آماده فعالیت نشده است.

3. با معلم ورزش کودک صحبت کنید.

بیشتر معلمان ورزش از ارائه گزارشی از آن‌چه که در زنگ ورزش می گذرد، استقبال می کنند. از این رو اگر نگران میزان فعالیت ورزشی کودک‌تان هستید، با معلم ورزش او صحبت کنید. شاید کودک‌تان نیاز به تشویق و حمایت بیشتری در کلاس ورزش و همین طور در خانه داشته باشد.

4. ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی را که کودک‌تان از آنان لذت می‌برد، بیابید.

کودکان معمولا علاقمند به فعالیت های بدنی هستند و هنگامی که حرکت خاصی توجه آنان را جلب می کند و یا هنگامی که در یک بازی یا ورزش جمعی وارد می شوند، با اشتیاق واکنش نشان می دهند. اگر معلم ورزش عنوان می کند که کودک شما علاقه ای برای شرکت در برنامه های کلاس ندارد، از او بخواهید در صورت امکان، فعالیت هایی را در برنامه کلاس قرار دهد که کودک شما از آنان لذت می برد.

5. سیستم موجود را بررسی کنید.

شاید لازم باشد در مورد شرایط و امکانات مدرسه کودک‌تان، اطلاعاتی به دست آورید. برخی از مدرسه ها، بودجه بیشتری را صرف تهیه وسایل ورزشی می کنند. حتی اگر احساس می کنید کودکان در زنگ ورزش، فعالیت بدنی کافی ندارند، می توانید به انجمن اولیا و مربیان مراجعه کرده و خواستار بهبود سطح کیفی تجهیزات ورزشی مدرسه شوید.

برگردان:
محمد رضایی نیا
منبع
Submitted by editor6 on