"کاترین پاترسون"، دومین سفیر ملی ادبیات کودک و نوجوان آمریکا

"کاترین پاترسون"، نویسنده آمریکایی مشهور ادبیات کودک و نوجوان، به عنوان دومین "سفیر ملی ادبیات کودک آمریکا" برگزیده شد.پاترسون که به خاطر به خانه بردن جایزه های معتبر جهانی مانند نیوبری و آسترید لیندگرن در دنیای ادبیات کودک و نوجوان شهرت جهانی دارد، شعار "بخوان برای زندگی ات" را برای دوره دو ساله ای که سفیر ادبیات کودکان آمریکاست برگزیده است.

مرکز کتاب های کودکان در کتابخانه کنگره آمریکا و شورای کتاب کودک آمریکا پشتیبان و اهدا کننده عنوان سفیر ملی ادبیات کودک و نوجوان آمریکا هستند. این دو نهاد، هر دو سال یک بار یکی از نوسندگان و یا کوشندگان ادبیات کودکان آمریکا را به عنوان سفیر ملی ادبیات کودک برمی گزینند تا جامعه را درباره اهمیت آموزش و خواندن در زندگی آگاه تر و آشناتر کنند.

نویسنده "نان و گل سرخ" و "پلی به سوی ترابیتیا"، دومین نویسنده ای است که به عنوان سفیر ملی ادبیات کودک آمریکا برگزیده می شود و برای دو سال آینده با این عنوان برای محکم تر شدن پیوند بین کودکان و کتاب فعالت خواهد کرد. پاترسون این عنوان را از "جون شسکا" (Jon Scieszka)، دیگر نویسنده ادبیات کودک آمریکا که نخستین سفیر ملی ادبیات کودک و نوجوان آمریکا در دو سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود، دریافت می کند. 

 که او را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده می‌سازند.

Submitted by editor6 on