کارگاه دوروزه «نمایش» برگزار می‌شود

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کارگاه دوروزه «نمایش» را در پیوند با کتابخوانی در دو روز ویژه مربیان، آموزگاران و کتابداران برگزار می‌کند.

یکی از فعالیت‌های پس از بلندخوانی، اجرای نمایش است. کودکان با انتخاب کتاب و بحث و گفت‌وگو درباره محتوای کتاب، با جزئیات متن کتاب بیشتر آشنا می‌شوند و با اجرای نمایش آن لذت بیشتری می‌برند و این سبب می‌شود جست‌وجوی بیشتری برای یافتن داستان‌های متفاوت برای نمایش‌های بیشتر داشته باشند و به واسطه این تلاش با کتاب‌های متنوع و واژگان بیشتر آشنا شوند و در سخن گفتن مهارت بیشتری پیدا کنند.

 

کارگاه دوروزه نمایش

ساخت صحنه نمایش در کارگاه «نمایش»

 

کارگاه «نمایش» از جمله کارگاه‌های برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» است که در بخش هنر برای مربیان و آموزگاران مناطق تحت پوشش این برنامه به اجرا درمی‌آید. در این کارگاه مقدماتی که در دو بخش تئوری و عملی برگزار خواهد شد، روش‌های گوناگون اجرای نمایش به عنوان فعالیتی مناسب پس از بلندخوانی کتاب برای کودکان به مخاطبان معرفی می‌شود.

 

عروسک دستکشی

ساخت عروسک انگشتی

 

سرفصل‌های اصلی کارگاه دوروزه «نمایش» (سطح مقدماتی)

 

کارگاه نمایش ۱

روز نخست کارگاه با عنوان کارگاه نمایش ۱ اختصاص دارد به ارائه مطالبی در پیوند با سرفصل‌های زیر:

  • تئوری، بدن و بیان
  • چگونگی ساخت عروسک انگشتی و صحنه‌سازی
  • چگونگی ساخت ماسک و اجرای نمایش

کارگاه نمایش ۲

  • معرفی چند تکنیک نمایش عروسکی
  • ساخت عروسک دستکشی، صحنه‌سازی و اجرای نمایش
  • نمایش فیلمی از تجربه‌های مربیان و آموزگاران از اجرای فعالیت‌های کارگاه در کلاس درس

کارگاه «نمایش» کتاب‌های مرغ سرخ پاکوتاه، رفتم به باغی، خرگوش حکیم، آدم کوچک و خواب‌های بزرگ و کتاب دویدم و دویدم معرفی خواهد شد و اجرای کارگاه در پیوند با آن‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است تمامی ابزار و لوازم کارگاهی مورد نیاز در بخش عملی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

هزینه این کارگاه دوروزه ۱۷۰ هزار تومان است که در روزهای پنجشنبه و جمعه ۹ و ۱۰ آذرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۴:۳۰ در خانه «با من بخوان» و آموزش خلاق خانواده مافی واقع در تهران، خیابال جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان بیست و دوم، پلاک ۹، زنگ ۱ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در کارگاه دوروزه «نمایش» می‌توانند با شماره ۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرند یا در درخواست خود را به تلگرام این شماره ارسال کنند.

«با من بخوان» برنامه‌ایست که از سال ۱۳۹۰ زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به ترویج کتابخوانی با کودکان محروم و کودکان در بحران می‌پردازد. این برنامه بر پایه شعار اصلی «همه کودکان حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند» بنا شده است. در برنامه «با من بخوان»، کتاب‌های مناسب و باکیفیت به دست گروهی از کودکان می‌رسد که در شرایط معمول زندگی به این گونه از کتاب‌ها دسترسی ندارند.

 

عروسک انگشتی

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on