کارگاه مراقبت های حیاتی و احیاء پیشرفته کودکان برای متخصصان طب اطفال برگزار شد

گروهی از متخصصان طب اطفال در ایران از جمله پزشکان اطفال، متخصصان اورژانس اطفال و بیهوشی در دوره آموزشی پنج روزه «مراقبت های حیاتی و احیاء پیشرفته کودکان» که با حضور آموزشگران و استادان دانشگاه پزشکی جانز هاپکینز در تهران برگزار شد، شرکت کردند. این دوره آموزشی در راستای برنامه کاری مشترک میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و دفتر یونیسف ایران به منظور بهبود بقای کودکان برگزار شد.

در طول پنج روز دوره آموزشی که از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در تهران اجرا شد، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با جدید ترین و به روزترین نظریه های پزشکی در خصوص احیاء پیشرفته کودکان، مهارت های عملی خود را در این زمینه بهبود بخشیدند و با دریافت گواهینامه بین المللی احیاء پیشرفته کودکان به عنوان آموزشگر، این آموزش ها را به دیگر متخصصان حوزه سلامت و طب کودکان در کشور ارایه خواهند داد.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، دکتر حامد برکاتی، رئیس کل اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تقدیر از حمایت های دفتر یونیسف از برنامه های مختلف کشوری در حوزه سلامت کودکان در ایران طی سال های گذشته گفت: «امیدوارم برنامه آموزشی احیاء پیشرفته کودکان به ارتقاء سطح سلامت کودکان در ایران کمک کرده و موجب تربیت نسل سالم تری در آینده شود.»

کریستین وایگاند، معاون نماینده دفتر یونیسف در ایران نیز در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه به موفقیت های چشمگیر ایران در زمینه کاهش نرخ مرگ و میر کودکان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: «آمارها نشان می دهند که در حال حاضر، حوادث و سوانح غیرعمد دومین علت اصلی مرگ و معلولیت کودکان در ایران است. بنابراین، تقویت دانش و مهارت متخصصان پزشکی اطفال، متخصصان اورژانس اطفال و دیگر متخصصان مرتبط در زمینه احیاء و نجات کودکان آسیب دیده از این سوانح، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.» وایگاند در ادامه از دانشگاه جانز هاپکینز برای ارایه این دوره آموزشی رایگان تشکر و تقدیر کرد.

استادان شناخته شده جهانی در حوزه احیا پیشرفته کودکان، دکتر مارک راجرز، دکتر نیکول شیلکوفسکی، دکتر جنیفر شوت، دکتر کیتلین اوبرایان و دکتر دونالد شافنر از دانشگاه پزشکی جانز هاپکینز تدریس این دوره بین المللی آموزشی را به عهده دارشتند. این نخستین بار است که دوره احیاء پیشرفته کودکان برای متخصصان اطفال در ایران به صورت بین المللی برگزار می شود. مرحله تکمیلی این دوره آموزشی پایان سال میلادی ۲۰۱۶ در تهران برگزار می شود.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
کلیدواژه:
منبع
یونیسف ایران
Submitted by editor3 on