کار درست را بشناس و انجام بده!

عنوان لاتین
Knowing and Doing What’s Right: The Positive Values Assets

کتاب «کار درست را بشناس و انجام بده» از مجموعه کتاب‌های «چاشنی های آدم بودن» است که راهکارهایی برای کسب ارزش‌های مثبت فردی و اجتماعی، مانند مسئولیت‌پذیری، توجه به دیگران، تساوی، عدالت اجتماعی، شرافت، صداقت و شیوه زندگی سالم، به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند.

گونه کتاب غیرداستانی و اطلاعاتی-روایی است. نویسنده، در ابتدا با بیان مفهوم جدیدی از دارایی، ارزش‌های مثبت را با عنوان «دارایی های نامرئی» طرح می‌کند و مخاطب را با بینش جدیدی درباره خود و دارایی‌های درونی‌اش آشنا می‌کند. این دارایی‌های معنوی، سبب توانمندی او در برابر مسائل و مشکلات می‌شوند و مهارت‌های فردی و اجتماعی او را برای انتخاب‌های درست، رفتارهای بی‌خطر و زندگی بهتر ارتقاء می‌بخشند.

شروع هر موضوع با یک داستان کوتاه، تأثیرگذاری متن را بیش‌تر و خواننده را جذب میکند. تصاویر کتاب فانتزی هستند و متن را همراهی می‌کنند. توجه به فضاهای مختلفی که کودک و نوجوان در آن‌ها عضو است، مانند خانواده، مدرسه، محله، جامعه مذهبی و دوستان و ارائه تمرین‌های متناسب با هر یک، از جنبه‌های مثبت کتاب هستند و اثر بخشی آن را افزایش می‌بخشند.

نویسنده در کتاب «کار درست را بشناس و انجام بده» با ارائه تمرین‌های عملی و تشویق فرد به تفکر و انتخاب مسئولانه، او را به خوبی با موضوع کتاب درگیر می‌کند. از ویژگی‌های مثبت دیگر کتاب، این است که ارزش‌های طرح شده در آن را هم خود کودک یا نوجوان می‌توانند مطالعه و تمرین کنند، و هم کتاب را می‌توان در جمع خانواده به عنوان منبعی برای برنامه‌ریزی و مشارکت و کار جمعی همه‌ی اعضا استفاده کرد.

درباره نویسنده کتاب کار درست را بشناس و انجام بده

پاملا اسپلند، کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی خودیاری برای کودکان، نوجوانان، والدین، معلمان و همین طور برای مخاطبان عام نوشته است یا در نوشتن آن‌ها با نویسندگان دیگر همکاری کرده است. کتاب‌هایش به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است.

الیزابت وردیک نویسنده دیگر کتاب کار درست را بشناس و انجام بده، برای کودکان هم کتاب‌های داستانی و هم غیرداستانی می‌نویسد. او در رشته نوشتن برای کودکان و نوجوانان تحصیل کرده است و قبل از این که نوشتن را آغاز کند ویراستار کتاب کودکان بوده است. او از کودکی عاشق کتاب بود و نویسنده موردعلاقه‌اش جودی بلوم بود.

الیزابت وردیک در نوشتن داستان‌هایش از فرزندانش الهام گرفته است. او کتاب‌هایی که می‌نویسد که آرزو داشت به عنوان مادر دو فرزندش هنگامی که خردسال بودند از آن‌ها بهره‌مند بودند؛ کتاب‌هایی که اطلاعاتی را در اختیار کودکان می‌گذارد که برای زندگی روزمره به آن‌ها نیاز دارند. او برای نوزادان هم کتاب نوشته است.

 

برگردان
سمیرا ابراهیمی
تهیه کننده
ماندانا کمالی سروستانی
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Pamela Espeland, Elizabeth Verdick, پاملا اسپلند, الیزابت وردیک
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا
Submitted by editor3 on