کتاب، هدیه ای برای آغاز مدرسه ها!

کودکان سراسر انگلستان، پس از سپری شدن چند هفته از آغاز مدرسه ها،‌ یک کیف با چند کتاب از بنیاد بوک تراست (Booktrust) انگلستان هدیه می گیرند.

در این کیف که از سوی پروژه بوک تایم (Booktime) در بنیاد بوک تراست تهیه شده است، یک کتاب تصویری که به عنوان کتاب سال بوک تایم هم برگزیده شده و یک مجموعه شعر برای کودکان به همراه یک کتابچه راهنمای خواندن با کودکان برای پدر و مادرها و آموزگاران قرار گرفته است. در آغاز کتابچه راهنما، یک معرفی کوتاه از پروژه با نوشته ای از مایکل روزن، شاعر محبوب کودکان و برنده پیشین جایزه افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا (Children's Laureate) و با تصویرگری تونی راس تصویرگر مشهور کتاب های کودکان آمده است.

در بخشی دیگر از این پروژه مدرسه ها و کتابخانه ها هم بسته های پیشنهادی رایگان بوک تایم را دریافت می کنند که در آن فعالیت هایی برای خواندن کتاب ها با کودکان و لذت بردن از آن ها به آموزگاران و کتابداران پیشنهاد شده است.

پروژه بوک تایم را بنیاد بوک تراست با همکاری یک شرکت انتشاراتی در انگلستان از سال ۲۰۰۶ اجرا می کند تا خانواده ها، مربیان و آموزگاران کودکان را به خواندن کتاب با کودکان تشویق کند.

 

برگردان:
لیلا عالمی
Submitted by editor6 on