کتابخانه فراگیر در تبریز و کتابخانه سیار روستایی در ارس

سیزدهمین مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) طی آیینی در تبریز گشایش یافت.

مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون در این آیین گفت: راه‌اندازی این مراکز موجب می‌شود نگاه‌ها به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه تغییر کند و چنین مراکزی به رشد و شکوفایی استعداد‌های این گروه از مخاطبان کانون در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند. راه‌اندازی مرکز فراگیر در شهرهای مختلف نشان از توجه جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این قشر جامعه دارد. مراکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون فرصت‌های جدیدی برای زندگی اجتماعی این گروه از کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند و تحقق چنین موضوعی یکی از وظایف کانون است.

در این مراسم هم چنین رحیم شهرتی‌فر فرماندار تبریز در سخنانی مراکز کانون را محیط باصفایی دانست که بزرگ‌سالان در آن به آینده کودکان و نوجوانان می‌اندیشند. از آن‌جا که کانون نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد امیدواریم با افزایش این مراکز، کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از توان‌مندی و تخصص مربیان کانون بهره‌مند شوند.

شهرتی‌فر ضمن قدردانی از تلاش‌های کانون استان آذربایجان‌شرقی، راه‌اندازی مرکز فراگیر در تبریز را فرصت ارزش‌مندی برای شناسایی و توان‌مندی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه دانست.

هم‌چنین هادی یوسف‌زاده مدیرکل کانون استان آذربایجان‌شرقی نیز از تمامی نهادها و سازمان‌های استان از جمله آموزش و پرورش، فرمانداری، بهزیستی، مدیریت مدارس استثنایی و نیز شورای شهر تبریز قدردانی و اظهار امیدواری کرد کودکان و نوجوانان با حضور در این مرکز از خدمات و فعالیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون در خیابان باغ فجر (باغ گلستان)، روبروی بیمارستان شفا تبریز واقع شده است.

حرکت کتاب‌خانه سیار کانون در منطقه آزاد ارس 

کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان‌شرقی نیز با حضور مسوولان کانون و مدیرعامل منطقه آزاد ارس طی مراسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

یحیی‌پور در این آیین نیز با اشاره به شکل‌گیری هویت کودکان و نوجوانان از طریق کتاب و کتاب‌خوانی اظهار امیدواری کرد تلاش‌ها و فعالیت‌های کانون در این عرصه در افزایش علاقه‌مندی بچه‌ها به مطالعه موثر باشد.

کتاب‌خانه سیار کانون در منطقه آزاد ارس به کودکان و نوجوانان شهرستان جلفا و برخی از روستاهای اطراف آن خدمات مختلف فرهنگی، ‌هنری و ادبی و امانت کتاب را ارایه می دهد

توسعه فعالیت‌های کانون در منطقه آزاد ارس از جمله راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری ثابت و راه‌اندازی فروشگاه عرضه تولیدات کانون در این منطقه با مساعدت و مشارکت مسئولان منطقه آزاد ارس از برنامه‌های آتی کانون استان آذربایجان‌شرقی است.

 

منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor3 on