"کتابنامه رشد کودکان استثنایی" منتشر شد!

کتاب نامه رشد کودکان استثنایی به تازگی منتشر شده است. این کتاب نامه ، مشخصات و چکیده ١٠١ کتاب مناسب آموزشی با موضوع آموزش و پرورش کودکان استثنایی است.

دبیرخانه سامان بخشی کتاب های آموزشی، این کتاب نامه را برای نخستین بار منتشر کرده است. این دبیرخانه، کتابنامه رشد برای گروه های مختلف دبستان، راهنمایی و دبیرستان را تهیه می کند و این نخستین بار است که برای کودکان با نیازهای ویژه کتابنامه رشد تهیه می شود.

رضایی، از اعضای دبیرخانه سامان بخشی به کتاب های آموزشی به کتابک گفت که چندین کارشناس برنامه ریزی آموزشی همراه با آموزگاران این کتاب ها را برای جای گرفتن در کتابنامه برگزیده اند. این کتاب ها را ناشرانی که کتاب های کمک آموزشی تهیه می کنند، برای این دبیرخانه می فرستند. کتاب ها در آن جا بررسی می شوند و اگر مناسب دانسته شوند در کتابنامه جای می گیرند.

هماهنگ بودن محتوای کتاب ها با کتاب های درسی و برنامه آموزشی وزارت آموزش و پرورش و در نظر گرفتن ویژگی ها  و نیازهای گروه مخاطب، مهم ترین معیارها برای برگزیدن کتاب های مناسب هستند.

رضایی به کتابک گفت که این کتابنامه قرار است برای مدرسه های استثنایی، کتابخانه ها و مراکز مرتبط فرستاده شود. دبیرخانه سامان بخشی کتاب های آموزشی، از ١٠ سال پیش، به تهیه کتابنامه رشد می پردازد.

فهرست کتاب های این کتابنامه را می توانید در اینجا بینید.

 

Submitted by admin on