کتابی را که دوست داری انتخاب کن!

بنیاد بوک تراست انگلستان برنامه ی ترویج کتابخوانی جدیدی را به نام bookbuzz برای دانش آموزانی که از پایه ابتدایی به پایه متوسطه می روند ترتیب داده است.

 برنامه bookbuzz با هدف پشتیبانی از خواندن برای لذت بردن و برای کودکانی است که به تازگی به گروه کتابخوان های مستقل پیوسته اند. برای این کودکان گاه انتقال از پایه ابتدایی به دبیرستان دشوار است و این برنامه در گذر از این مرحله به آن ها کمک می کند افزون بر این که فرهنگ کتابخوانی را در مدرسه گسترش می دهد.

این برنامه از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. در این برنامه یک فهرست هفده تایی کتاب در گونه ها و سطوح دشواری گوناگون به دانش آموزان پیشنهاد می شود و دانش آموزان کتاب مورد نظر خود را انتخاب می کنند و صاحب آن کتاب می شوند. کلید موفقیت این برنامه انتخاب کتاب توسط خود دانش آموز است زیرا یک نظرسنجی نشان می دهد که دانش آموزان هنگامی که خود کتابی را برای خواندن انتخاب می کنند رغبت بیشتری برای خواندنش دارند.

کتابی را که دوست داری انتخاب کن

 

در هر بسته bookbuzz دو نسخه از هر ۱۷ عنوان کتاب قرار داده شده است؛ یک نسخه برای کلاس و یک نسخه برای مطالعه آموزگاران. افزون بر این در هر بسته فعالیت های رایگان برای کتاب ها برای برانگیختن دانش آموزان و ویدیوهایی که به دانش آموزان در انتخاب کتاب کمک می کند نیز در اختیار مدارس گذاشته می شود.

بنیاد بوک تراست، نهادی برای ترویج کتابخوانی در میان همه گروه ای سنی در بریتانیا است. این نهاد، پروژه ها و برنامه های بسیار جالبی برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند. 

Submitted by editor3 on