کتاب‌چه برنامه اجرایی تریلی تئاتر سیار منتشر شد

تیتر:
کتاب‌چه برنامه اجرایی تریلی تئاتر سیار منتشر شد

مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون کتاب‌چه برنامه اجرایی تریلی تئاتر سیار در تمامی استان‌های کشور را منتشر کرد.

امسال حدود ١٠ عنوان نمایش در چهار فصل سال به کارگردانی چهره‌های نام‌آشنای این عرصه مانند بهناز مهدی‌خواه، احمد تیموری، امیر مشهدی‌عباس، آرش شریف‌زاده، محمود تیموری، مجتبی خمسه، نازنین فراهانی و رضا کوچک‌زاده بر روی صحنه این تریلی اجرا می شود.

به گفته‌ی امیرحسین کاظمی کارشناس نمایش سیار مدیریت مرکز تئاتر، بیشتر این نمایش‌ها تولیدی و به سفارش مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

در جدول برنامه‌ها تمامی کشور به ١٢ منطقه تقسیم شده است و قرار بود که تریلی طی روزهای ٢٢ تا ١ اردیبهشت میهمان سه استان منطقه ١ یعنی استان‌های سمنان، گلستان و خراسان شمالی باشد که شرایط جوی و برخی از مشکلات این سفر را لغو شد و اجرای نمایش در این استان‌ها به زمان‌های دیگری در سال ٩۴ منتقل خواهد شد. اجرای نمایش‌ها بر روی تریلی کانون تا ٢٢ اسفند امسال ادامه می‌یابد.

تریلی نمایش امسال برنامه ی خود را با اجرای نمایش «شنل قرمزی» به نویسندگی و کارگردانی زهرا مریدی را روز پنج شنبه سوم اردیبهشت ١٣٩۴ چهار بار بر روی صحنه این تریلی و در شهر تاریخی سبزوار آغاز خواهد کرد.

پس از آن، گروه نمایشی روز جمعه چهارم اردیبهشت ٣ بار در نیشابور، روز شنبه پنجم ٣ بار در قوچان، یک‌شنبه ششم ٣ بار در مشهد مقدس و دوشنبه هفتم اردیبهشت ٣ بار در بناباد، بجستان و بیدخت به اجرای همین نمایش می‌پردازند.

تریلی سیار کانون پس از خروج از خراسان رضوی به سمت خراسان جنوبی حرکت می‌کند تا گروه نمایشی طی روزهای ١٠ تا ١۴ اردیبهشت «شنل قرمزی» را در برابر دیدگان کودکان و نوجوانان این استان اجرا کند.

در این نمایش «حامد عربانیان»، «المیرا پارسا»، «محسن قصری» و «زهرا مریدی» نقش‌آفرینی می‌کنند.

استان‌های کرمان، یزد، فارس و اصفهان مقصد‌های بعدی حرکت تریلی در فصل بهار امسال خواهد بود.

تریلی سیار کانون سال ١٣۵١ از سوی کانون به کشور آلمان سفارش داده شد و در سال بعد از شهر برمن به سمت ایران حرکت کرد.

این تریلی در مرداد سال ١٣۵٣ نخستین فعالیت رسمی خود را با اجرای نمایش در شمال کشور و از شهر آستارا در استان گیلان آغاز و در مازندران به پایان برد.

این امکان ارزشمند فرهنگی طی ۴١ سال گذشته اگرچه در مسیر فعالیت خود با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده، اما حضورش در شهرها و روستاهای کشور و مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده در همه‌ی این سال‌ها، آن را به یکی از نادرترین فعالیت‌های زنده و ثمر بخش تبدیل کرده که در پیشبرد فرهنگ تئاتر در میان کودکان و نوجوانان حتی در شرایط ویژه نیز نقشی حساس و اساسی بر عهده داشته است.

کتاب‌چه برنامه‌ اجرایی تریلی تئاتر سیار کانون در سال ١٣٩۴

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
exp:
2015-04-22
تاریخ:
۹۴/۲/۲
Submitted by editor3 on