کتاب هایی را برگزینید که نوجوانان ۱۰ – ۱۲ ساله دوست دارند

  • نوجوانان به تازگی به شکلی فزاینده به مسائل و رویدادهای ملی و جهانی علاقه نشان می دهند. سر مقاله هاو مطالب جالب روزنامه ها و مجله ها را برای شان بخوانید.
  • نوجوانان در این دوران شروع به تعریف و دریافت موضوع ها و عملکردهایی می کنند که آن ها را بی همتا و متمایز می کند و تلاش دارند دریابند در کجای جهان ایستاده اند. برای شان رمان هایی را انتخاب کنید که در آن شخصیت نوجوان داستان با مسائل بلوغ و بزرگسالی روبه رو ست.
  • نوجوانان، بیشتر اوقات مراجع قدرت را زیر سوال می برند. برای شان رمان های کلاسیک و مدرن در رابطه با مسائل مهم اجتماعی بخوانید. برای نمونه در این باره که چگونه گاهی مصلحت جمع بر مصلحت فرد برتری می یابد.
  • نوجوانان و کودکان در آستانه ی نوجوانی بسیار تلاش می کنند به استقلال دست یابند، اما از سوی دیگر مایل اند  وابستگی های خود را به خانواده حفظ کنند. کتاب هایی را که خود دوست دارید، برای شان بخوانید و سبب علاقه تان را به این کتاب ها برای آن ها توضیح دهید. کتاب هایی را برای شان بخوانید که به شما امکان می دهند درباره ی موضوعی ویژه با هم گفت و گو و تبادل نظر کنید، کتاب هایی در زمینه ی اساطیر یا داستان های علمی- تخیلی.
  • نوجوانان رفته رفته مسائل ﭘیچیده و انتزاعی را درک می کنند، به تجزیه و تحلیل رفتار و روحیات دیگران می پردازند و علت اختلاف نظرهای خود را با دیگران در می یابند. کتاب هایی را بخوانید که آن ها را در تفکر و تحلیل بیرون از چارچوب های معمول زندگی به چالش بکشد و سبب شود جهان را خارج از دنیای تجربه های فردی خود درک کنند. 
  • نوجوانان، پیوسته به آینده، اینکه می خواهند چه بخوانند، چه کاره شوند و ... فکر می کنند.  برای شان کتاب هایی انتخاب کنید که مجموعه ی گسترده ای از امکانات و تجربه ها را  به آن ها معرفی کنند.  
Submitted by editor on