کتاب های خنده دار، بهانه خوبی برای خواندن هستند

داوران جایزه کتاب های خنده دار رولد دال برای سال ۲۰۱۲ معرفی شدند.

چهار نویسنده جوان انگلیسی برای داوری پنجمین دوره از برگزاری جایزه کتاب های با مزه رولد دال برگزیده شده اند. این چهار نویسنده تاکنون موفق شده اند برای کتاب های خنده داری که نوشته اند جایزه بگیرند. مایکل روزن، شاعر و نویسنده مشهور ادبیات کودکان  در انگلستان، که دوست و همکاری قدیمی رولد دال نیز هست، این جایزه را راه اندازی کرده و اداره می کند.

او که به تازگی زندگی نامه ای از رولد دال را با نام "آقای دال شگفت انگیز" نوشته است، در متن معرفی داوران این دوره جایزه کتاب های خنده دارنوشته است: "همه پژوهش های کوچک و بزرگی که تاکنون درهر گوشه ای از دنیا انجام شده، نشان می دهد که خواندن برای لذت بردن نقش بزرگی در رشد کودکان دارد. بنابراین این گروه داوران، این وظیفه سنگین را بر عهده دارند که کتاب های خنده دار با کیفیت برای کودکان را انتخاب کنند. این گونه کتاب ها مهم ترین بهانه را به کودکان می دهد تا بیشتر و بیشتر و بیشتر کتاب بخوانند."

امسال نیز مانندسال گذشته، مدرسه ها در روند داوری کتاب ها سهیم خواهند بود. امسال نزدیک به ۴۰۰ دانش آموز از سراسر انگلستان، برای خواندن کتاب های فهرست نهایی انتخاب شده اند. آن ها کتاب ها را می خوانند و با همکلاسی های شان درباره آن ها گفت و گو می کنند و بهترین کتاب را برای گروه سنی خود انتخاب می کنند. رای کودکان با رای داوران بزرگسال جمع بندی می شود و برندگان نهایی در هر دو بخش انتخاب خواهند شد. این جایزه دو برنده در دو گره سنی زیر ۶ سال و ۷ تا ۱۴ سال خواهد داشت.

کتاب های خنده دار، بهانه خوبی برای خواندن هستند

فهرست نهایی جایزه امسال، در روز ۲۰ سپتامبر منتشر می شود. در طول هفته پیش از انتشار فهرست نهایی، برنامه های گوناگونی برای گرامی داشت یاد رولد دال محبوب ترین نویسنده ادبیات کودکان بریتانیا و یکی از محبوب ترین نویسندگان ادبیات کودک جهان، برگزار می شود. ۱۳ سپتامبر، زادروز رولد دال است و هر سال در انگلستان به طور رسمی همراه با برنامه های ترویج خواندن در مدرسه ها به عنوان روز رولد دال گرامی داشته می شود.

Submitted by admin on