کودکان آفریننده نه تماشاگر

تیتر:
کودکان آفریننده نه تماشاگر

نویسندگان و تصویرگران در جشنواره محلی ادبیات کودک کیرکسویل، شهری در میسوری امریکا، برای کودکان کارگاه نویسندگی برگزار کردند.

این کارگاه با همکاری دانشگاه ترمان برگزار شد و در آن ۱۴۰۰ دانش آموز کلاس چهارم، پنجم و ششم شرکت کردند. در جشنواره امسال کیرکسویل نویسندگان و تصویرگران خلاق از سراسر آمریکا در دانشگاه ترمان گرد هم آمدند تا الهام بخش این دانش آموزان باشند. آن ها دانش آموزان را تشویق کردند که فقط خواننده نباشند بلکه خود نویسنده و تصویرگر باشند. دانش آموزان بیشتر صبح و پس از ظهر را با نویسندگان و تصویرگران از جمله جان دیوید اندرسن، جودی فلدمان و .... دیدار کردند تا درباره ی موضوع های گوناگون گفت و گو و مطالعه کنند.

این جشنواره بخش دیگری هم داشت و آن اجرای طرحی به نام «بذری برای خواندن» بود که دانش آموزان را برای ترویج کتابخوانی و بهبود منابع کتابخانه ای در یکی از شهرهای کوچک اتیوپی تشویق می کرد. در طول جشنواره هر دانش آموز یک کتاب دستی درست می کرد تا به آن کتابخانه فرستاده شود.

هر ساله این جشنواره از نویسندگان و تصویرگران دعوت می کند تا با دانش آموزان دیدار کنند. دانش آموزان دست کم با سه نویسنده یا تصویرگر دیدار می کنند.

جی. ای وایت که هم نویسنده و هم آموزگار است و امسال برای نخستین بار داستان ها و ایده هایش را با دانش آموزان به اشتراک گذاشت، این تجربه را «شگفت انگیز» می خواند. او می گوید ایده ی دیدار با نویسندگان فکر بسیار خوبی است. ما در دوران کودکی از آن محروم بودیم و آن را تجربه نکرده ایم. نویسندگان انسان های افسانه ای و منحصر به فردی پنداشته می شدند. من دوست دارم با کودکان دیدار کنم تا ببینند که من نویسنده هستم و آن هم می توانند نویسنده باشند.

نویسنده
گروه خبر کتابک - بهار اشراق
منبع
kirksvilledailyexpress
تاریخ:
۹۴/۲/۹
Submitted by editor3 on