کودکان شین آباد در دفتر انجمن دوستداران ادبیات کودک ونوجوان اصفهان

روز یکشنبه بیست‌ویکم مهرماه جاری انجمن میزبان گروهی از دانش‌آموزان شین‌آباد از توابع پیرانشهر استان آذربایجان‌غربی که درحادثه ی آتش‌سوزی یک کلاس آسیب دیده‌اند بود.

این کودکان همراه پدرانشان و سه سرپرست میهمان شهرداری اصفهان بودند و چند ساعتی نیز میهمان دوستداران ادبیات کودک ونوجوان اصفهان.

انجمن از مهمانانش با سه کارگاه پذیرایی کرد. در بخش نخست برنامه کودکان دربارهٔ کتاب‌هایی که خوانده‌اند گفت و گو کردند و دو کودک هم سه قصه را که خوانده بودند برای دیگران بازگو کردند. سپس نذهت قریشی نژاد داستان "شیر و خرگوش" را برای کودکان قصه گویی کرد و با آن‌ها درباره ی دورنمایه داستان گفت‌وگو کرد.

در بخش بعدی نفیسه نفیسی با اجرای دو متل زیبای "تو که ماه بلند آسمونی" و "کی از همه زورمندتر است" کودکان را به وجد آورد. کودکان از همخوانی این متل‌ها بسیار لذّت بردند.

کارگاه بعدی قصّه ی "سوداکو" بود و درست کردن درنای کاغذی. در پایان هم هر کودکی درنایش را جلویش گذاشت و آرزویش را روی کاغذ نوشت با این امید که برآورده شود. آرزوی همه ی آن فقط یک چیز بود، مثل قبل از حادثه شوند و سوختگی هایشان از بین برود.

در پایان نیز کودکان یک بسته از کتاب‌های صلح برنامه "با من بخوان" و یک روزشمار کودکی دیواری هدیه گرفتند و به مربیان نیز برای ترویج فرهنگ کودکی یک "روزشمار کودکی" مؤسسه ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان هدیه داده شد.

 

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on