کودکان در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا: حقوق آنان و چالش های پیش رو

"کودکان در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا: حقوق آنان و چالش های پیش رو" موضوع مسابقه منطقه‌ای یونیسف برای رسانه ها در زمینه حقوق کودک سال ۲۰۱۲ است.

یونیسف ایران فراخوانی منتشر و از رسانه‌های ایرانی دعوت کرده تا در پنجمین دور از این مسابقه شرکت کنند. این مسابقه در شش رشته تلویزیون، رادیو، مطبوعات، عکس، آن لاین (وب سایت ها) و کاریکاتور برگزار می شود و نوجوانان هم می توانند در آن شرکت کنند.

از معیارهای داوران هنگام انتخاب آثار، مربوط بودن و بیان دقیق موضوع گزارش، کیفیت و نو بودن رویکرد روزنامه‌نگارانه، ژرفا و درستی گزارش پژوهشی، تلاش برای بیان داستان یا داستان‌های خبری، رعایت بی‌طرفی، اثرات مثبت بالقوه گزارش یا گزارش‌ها است. آثاری که افزون بر بازتاب مشکلات، راه حل نیز ارائه داده باشند شانس بیشتری برای برنده شدن خواهند داشت.

این آثار باید بر پایه اصول گزارش مبتنی بر اخلاق در مورد کودکان و مواد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک تهیه شده باشند.

مسابقه رسانه ای یونیسف در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا از سال ۲۰۰۸ میلادی و با هدف مطرح شدن هرچه بیشتر وضعیت و مسائل کودکان و نوجوانان در رسانه ها آغاز شد. هر سال موضوعی برای این مسابقه انتخاب می شود و جایزه این مسابقه به افرادی تعلق می گیرد که ضمن توجه ویژه به وضعیت و مسائل کودکان در خاور میانه و شمال آفریقا در آثار خود، با پخش این آثار سبب افزایش آگاهی عمومی در زمینه مسائل مربوط به کودکان می شوند.

موضوع سال ۲۰۱۱ این مسابقه "خشونت علیه کودکان" بود و کارگردان ایرانی، اصلان شاه ابراهیمی جایزه ویژه این مسابقه را برای انیمیشن "خط کش" از آن خود کرد.

شرایط شرکت در مسابقه منطقه ای یونیسف برای رسانه ها را در اینجا بخوانید.

Submitted by editor3 on