کودکان پاکستانی، قربانیان کوچک جنگی بزرگ

درگیری های نیروهای ارتش پاکستان و گروه طالبان در دره سوات این کشور باعث آوارگی ۲ میلیون پاکستانی ساکن این مناطق شده است که در این میان ۷۰۰ هزار کودک بی سر پناه و بازمانده از تحصیل و آموزش به چشم می خورد.

 به گزارش سرویس بین الملل برنا ،"یونیسف" در گزارشی با اشاره به این که کودکان پاکستانی نیز قربانیان کوچک جنگ های بزرگ شده اند، آورده است: بر اثر درگیری های خونین میان شورشیان طالبان و نیروهای امنیتی پاکستان، شمار زیادی از اهالی این مناطق برای در امان ماندن از آتش بازی های میان این دو گروه، آواره و بی خانمان شده اند و نیازمند  آب، غذا و مراقبت های پزشکی هستند.
حدود ۱۵۰ هزار نفر از این آوارگان در مدارس پاکستان در حال گذاران زندگی خود هستند که این امر خود مشکلی بر سر راه آموزش و تحصیل کودکان است. در این میان چادرها محل زندگی باقی آوارگانی است که با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.
یونیسف در پایان این گزارش ضمن بیان آسیب دیدگی شدید روحی و روانی کودکان عراق، فلسطین و پاکستان از جنگ ها ودرگیری ها تاکید کرد: نه تنها کودکانی که طی درگیری ها جان خود را از دست می دهند، قربانیان جنگ نیستند بلکه  کودکانی که از مهلکه جان سالم بدر برده اند نیز قربانیان این جنگ ها محسوب می شوند، زیرا این کودکان با ترس و دلهره از اینکه شاید در آینده آن ها را نیز به برافروختن آتش جنگی دیگر وادارند، بزرگ می شوند.

Submitted by editor6 on