کودکان با کمک تصویرگران کتاب کودک، با کاشیکاری سنتی ایران آشنا شدند

خانه سرامیک فرزانه، در روزهای ۱۳ و۱۴ مهر، و به مناسبت هفته ملی کودک سومین جشنواره کودک، شهر، هنر را برای کودکان در برج میلاد تهران برگزار کرد.

در این برنامه ۱۵ تن از تصویرگران نام آشنای کتاب های کودکان، حضور داشتند. آن ها به کودکان کمک می کردند تا بر روی کاشی نقاشی کنند و سپس آن را با لعاب رنگ آمیزی کنند. قرار است این نقاشی ها با نام خود کودکان بر روی یکی از دیوارهای برج میلاد کار گذاشته شوند و در آن جا ماندگار شوند. 

لیلا فرزانه، مدیر موسسه خانه سرامیک فرزانه، درباره این کارگاه می گوید: "هیچ گاه نمی شود کودکان را وادار کرد که از زیبایی های معماری سنتی لذت ببرند یا آن را درک و احساس کنند. ویا هنگامی که برای بازدید به یک موزه و یا یک بنای تاریخی می روند آن ها را وادار کنیم تا از طرح های کاشیکاری ایرانی لذت ببرند . اما اگر خودشان یک بار حتی به صورت نمادین درگیر این موضوع شوند هیچ گاه از یادشان نخواهد رفت.  هنر های سنتی باید کاربردی شده و وارد زندگی روز مره شوند ."

 این سومین بار است که موسسه لیلا فرزانه دست به چنین اقدامی می زند. بار اول در سال ۸۹ درپارک زعفرانیه و در سال ۹۰ در پارک مشاهیر کرمان این تجربه تکرار شده است. هزینه ای که از سوی شرکت کنندگان در این فعالیت پرداخت می شود به نفع کودکان محروم و با شعار "آموزش حق همه کودکان است"، صرف ساخت مدرسه در منطقه قلعه گنج، روستایی در کرمان، خواهد شد. 

Submitted by admin on