کودکان کنیایی با ایران آشنا شدند

درهفته دوستی كودكان ایران و كنیا در نایروبی بچه‌های کنیایی با نقوش سنتی برگرفته از طرح ‌های قدیمی فرش و گلیم ایران آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، هفته دوستی كودكان دو كشور از صبح روز هشتم تیر در نایروبی پایتخت كشور آفریقایی کنیا به همت كانون، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وابسته فرهنگی ایران در آن كشور آغاز شد و تا ۱۳ تیر ادامه داشت.
بر اساس این گزارش چاپ نقوش سنتی بر پارچه و کاغذ، اهدای سرگرمی جورچین و پازل نقشه ایران به کودکان و نوجوانان شرکت کننده از فعالیت‌های جنبی این برنامه به شمار می‌رفت.
هم چنین فیلم ‌های انیمیشن "زیباترین آواز" ، "ماهی رنگین‌کمان" ، "بهار" ، "قصه پنیرک"، "شنگول و منگول" و"بارون میاد جرجر" برای كودكان كنیایی به نمایش در آمد که فضای شادی را در میان آنان به وجود آورد.
آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه و فعالیت ‌های مربیان كانون با تکنیک "ابروباد"، "نقاشی" با شیوه‌های خلاق و کلاژ کاغذ و پارچه در کارگاه ‌های هنری، تحسین معلمانی را در پی داشت که همراه بچه ‌ها به نمایشگاه آمده بودند.
بچه‌ها كه به صورت انفرادی و دسته جمعی به این نمایشگاه آمده بودند، در پایان با حضور در زمین چمن کنار مکان نمایشگاه به بازی های جمعی كه متعلق به فرهنگ و سنت ‌های قدیمی دو كشور بود، پرداختند.
از طرف كانون مینا یوسف‌زاده، جنان سرپتی و معصومه فاضلی‌مقدس از کارشناسان با تجربه كانون با برپایی کارگاه‌های متعدد و هدایت بچه‌ها به بخش‌های متنوع نمایشگاه و سالن فیلم تلاش کردند بچه‌ها را با گوشه‌ای از هنر و فرهنگ ایران آشنا سازند.
معاون مدیرکل وزیر فرهنگ کشور کنیا هم در این برنامه خواستار افزایش مبادلات فرهنگی میان دو كشور شد.
هفته دوستی كودكان ایران و كنیا روز ۱۳ تیر در نایروبی به كار خود پایان داد.

Submitted by editor6 on