کودکان گمیشان از کتاب های باکیفیت ادبی بهره مند شدند!

ده روزی است که مجموعه‌ی کتابخانه مرکزی گمیشان با نام «امام محمد غزالی» با کمک گروهی از نیکوکاران و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب مناسب و با کیفیت کودک و نوجوان مجهز شده است.

 این کتابخانه با آن که در سال ١٣۵٣ تأسیس شده است و بیشتر اعضای آن  کودک هستند، تا پیش از این ١۵٠ کودک عضو این کتابخانه کمتر به کتاب های مناسب برای کودکان و نوجوانان دسترسی داشتند. اکنون با این حرکت تازه کودکان ونوجوانان گمیشانی می توانند از مجموعه کتاب هایی باکیفیت بالای ادبی و هنری بهره‌مند شوند. در میان این مجموعه،‌ کتاب های همراه با فعالیت برنامه با من بخوان نیز وجود دارد که به زودی کتابداران نشست های بلند خوانی همراه با فعالیت های مربوط به هر کتاب را برای کودکان به اجرا در خواهند آورد.  
سیاوش مرشدی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گمیشان که به همراه همکاران گمیشانیش (سقلّی، غزنوی و توماج) و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بخش کودکان این کتابخانه فعال کرده، به خبرنگاران کتابک نوید داده است که به زودی برنامه های قصه گویی و نمایش در این کتابخانه برگزار خواهد شد.  
 
 قرار است با آغاز سال تحصیلی ٩٣ ـ ٩٢، هر ماه یک جلسه از کلاس های دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی در این کتابخانه برگزار شود. هدف این برنامه این است که دانش آموزان با کتابخانه، منابع کتابخانه ای، روش استفاده از کتاب و پژوهش آشنا شوند.
 

Submitted by editor3 on