کودک چینی، در زنجیری از عشق و ترس

رهگذران یکی از خیابان های بیجینگ (پکن) پایتخت چین، که در هوای بسیار سرد این شهر شتابان به سوی مقصد خود می رفتند، با دیدن این صحنه برجای خود ماندند.

کودکی که اندام کوچکش در میان لباس ها گم شده و دستانش با زنجیر به چراغ روشنایی کنار خیابان بسته شده بود و پوست صورتش از شدت سرما به سرخی می زد. جینگدان، تنها دو سال از عمرش می گذرد و پدرش از هراس ربوده شدن فرزند، هنگام کار او را به میله چراغ روشنایی می بندد.
پدر جینگدان می گوید که دختر چهار ساله اش، درست دو هفته پیش در همین مکان و هنگام بازی با دوستانش ناپدید شده و او براین باور است که فرزندش را ربوده اند. آقای چن که با جابجا کردن مسافران با یک موتورسیکلت روزی خانواده اش را تهیه می کند، می گوید پولی برای به مهدکودک فرستادن فرزندانش ندارد و ناچار  است که آن ها را با خود به محل کارش بیاورد. حالا او از عشقی که به پسرش دارد و از هراس از دست دادن او، دستان پسر دوساله اش را با زنجیر به میله چراغ بسته است. او می گوید که پلیس ها هیچ کاری برای پیدا کردن دخترش نکرده اند و تنها به او گفته اند که خودش به خیابان های اطراف سر بزند و دخترش را جستجو کند.
در کشور پهناور چین، هر سال هزاران کودک ناپدید می شوند و براساس آمارهای منتشر شده، میزان کودک ربایی در این کشور درحال افزایش است. بر اساس این آمار، بسیاری از کودکان ربوده شده از خانواده های مهاجر روستایی هستند که درآمد کمی دارند و کودکان خود را در زمان کار در خیابان رها می کنند.
پس از این که تصویر کودک زنجیر شده در خیابان در رسانه ها منتشر شد، پیشنهادهایی برای پذیرفتن رایگان او در مهدکودک مطرح شد. اما، این پایان ماجرا نیست، جینگدان به خاطر زنجیرهایی که بر دست داشت به چشم بزرگ سالان و رسانه ها آمد. هزاران کودک مهاجر در چین، وضعیتی به سان این کودک دارند و روز را در خیابان شب می کنند و البته دیده هم نمی شوند.
 

Submitted by editor6 on