کی طولانی‌ترین مار بلندخوانی را دارد؟!

 کودکان دوست دارند که برای آن‌ها  داستان‌های سرگرم کننده، خنده دار و هیجان انگیز را به صدای بلند خواند و یا تعریف کرد.

همزمان با گوش سپردن به این قصه‌ها، کودکان می‌توانند هنرمندان چیره دستی باشند  که تخیل و خلاقیت خود را به کار گرفته و نقاشی کنند. شهر گوترزلو ‌Gütersloh‌، با همکاری بنیاد خواندن آلمان، مسابقه بلندخوانی همراه با نقاشی کردن را در قالب طرح "لذت خواندن"، برای کودکان پیش دبستانی اجرا می‌کند.

 با اجرای این مسابقه تلاش می‌شود که با کمک اعضای خانواده، خلاقیت و مهارت‌های گفتاری و خواندن کودکان پیش دبستانی تقویت شوند. در این برنامه، مربیان، پدر و مادرها، پدر و مادربزرگ‌ها، خواهران و برادران درکودکستان‌ها برای کودکان کتاب می‌خوانند و یا قصه می گویند. سپس کودکان در ارتباط با این قصه‌ها به تنهایی و یا با هم نقاشی‌های متعددی کشیده و رنگ آمیزی می‌کنند. 

نقاشی‌ها، در یک روز ویژه که بنیاد خواندن تعین می‌کند، در کودکستان‌ها بر روی بندی آویخته می‌شوند. کودکان کودکستانی که طولانی‌ترین مار بلندخوانی را داشته باشند، برنده این مسابقه هستند. این مسابقه از ماه دی (ژانویه) آغاز شده و با برگزاری روز ویژه‌ای در ماه خرداد (ماه می) به  پایان می‌رسد. مربیان کودکستان‌ها می‌توانند برای شرکت در این مسابقه با بنیاد خواندن تماس بگیرند. بنیاد خواندن مربیان را در نحوه یافتن کتابخوان و کتاب‌هایی که برای بلندخوانی مناسب هستند، راهنمایی می‌کند. تمام کودکان شهر گوترزلو می‌توانند دراین مسابقه شرکت کنند و جوایزی دریافت کنند. 

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by admin on