گامهای پیشرفت برای کودکان دیرآموز

گام های پیشزفت برای کودکان دیرآموز کتابی است برای تشخیص، درمان و آموزش به موقع کودکانی که در کسب مهارت هایی چون مهارت های حرکتی و شناختی در مقایسه با همسالان خود دچار تأخیرند. در صفحه های نخست کتاب نیازها و مشخصه های رفتاری کودکان کم توان ذهنی و کودکان دچار ضایعه مغزی بررسی شده و به روش های آموزش و ارزیابی برنامه های آموزشی آن ها پرداخته شده است.

آموزش به کارگیری و استفاده درست از حس لامسه، دیداری و شنیداری کودکان در بخش دیگری از کتاب آمده که می تواند کودک را به دریافت دقیق اطلاعات از محیط هدایت کند و روند آموزش کودک را سرعت بخشد. تمرینات عملی همراه با تصویر و راهنمای اجرای تمرین ها که در بخش دیگری از کتاب آمده، به آموزگاران و مربیان کمک می کند تا الگوی مناسبی برای آموزش مهارت های ذهنی، جسمی و حرکتی به کودکان ناتوان و کم توان ذهنی داشته باشند.

در بخش پایانی کتاب روش های پیش زمینه سازی برای آموزش خواندن (تشخیص کلمات از طریق حافظه و بینایی، آواشناسی به منظور تشخیص حروف، ساخت کلمه و هجی کردن) و پیش زمینه سازی برای آموزش نوشتن (کشیدن خطوط، منحنی ها، دایره ها، نوشتن حروف) و پیش زمینه برای آموزش مفاهیم ریاضی (عدد، شمارش و واحدهای اندازه گیری) به چاپ رسیده است. مطالب این کتاب می تواند برای آموزگاران و مربیان، روانشناسان و کاردرمانگرانی که مسئولیت آموزش کودکان دیرآموز و یا کودکان با اختلالات ذهنی را به عهده دارند، مفید و سودمند باشد.

برگردان
اکرم حاج علی اکبر
تهیه کننده
روشنک بهاریان نیکو
سال نشر
۱۳۸۱
ناشران
نویسنده
محمدرضا نامنی، افسانه حیات روشنایی و فریده ترابی میلانی
ویراستار
فریده همتی
Submitted by admin on